ارتش روسیه اعلام کرد که تروریست‌ها در غوطه شرقی در جریان آتش‌بس بشردوستانه حملات جدیدی را انجام دادند.
کد خبر: ۸۹۹۴۵۰۷
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج  به نقل از اینترفاکس، ارتش روسیه اعلام کرد که تروریستها در غوطه شرقی سوریه در جریان فرصت آتش‌بس بشردوستانه در روز سه‌شنبه حملات جدیدی را شروع کردند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای خواستار برقراری 30 روز آتش‌بس در سرتاسر سوریه به‌ویژه غوطه شرقی دمشق شده است. این قطعنامه بر حفاظت از جان امدادگران تأکید کرده و خواستار اجتناب از هدف قرار دادن مراکز درمانی، مدارس و سایر اماکن غیرنظامی و همچنین خودداری از استقرار نظامی در مناطق پرجمعیت برای جلوگیری از آسیب دیدن غیرنظامیان شده است.

در همین راستا «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، روز گذشته اعلام کرد، به‌دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری و با هدف جلوگیری از وقوع تلفات میان غیرنظامیان در غوطه شرقی دمشق، آتش‌بس موقت در این منطقه از روز سه‌شنبه ــ امروز ــ هر روز از ساعت 9 صبح تا 14 بعد از ظهر اجرا می‌شود.

این در حالی است که تروریست‌ها مانع از خروج غیرنظامیان از غوطه شرقی شده و از آنها به‌عنوان گروگان و سپر انسانی استفاده می‌کنند.

کاخ کرملین امروز سه‌شنبه اعلام کرده است که عملیات مربوط به باز کردن یک مسیر برای تخلیه غیرنظامیان از غوطه شرقی با کمک روسیه به تروریست‌ها و نیروهای شورشی بستگی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات