سرهنگ پاسدار عسکر مجیدی افزود: دلاورمردانی که در مقاطع 8 سال جنگ تحمیلی برای دفاع از نظام و امنیت میهن اسلامی سرمای سوزان زمستانی دز و اروند را تحمل و به دل اروند زدند و هنوز هم عقبه آنان چشم انتظار بازگشتشان هستند، در هفت تپه ای آمادگی یافتند که امروز امتداد اروند شد.
کد خبر: ۸۹۹۴۵۲۱
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران در گفتگویی  هفت تپه را امتداد اروند دانست.

سرهنگ پاسدار عسکر مجیدی افزود: دلاورمردانی که در مقاطع 8 سال جنگ تحمیلی  برای دفاع از نظام و امنیت میهن اسلامی سرمای سوزان زمستانی دز و اروند را تحمل و به دل اروند زدند و هنوز هم عقبه آنان چشم انتظار بازگشتشان هستند، در هفت تپه ای آمادگی یافتند که امروز امتداد اروند شد.

معاون اجرایی سپاه مازندران با اشاره به اینکه هفت تپه عقبه لشکر عملیاتی 25 کربلاست یادآور شد: باید پذیرفت در زمان دفاع مقدس، علی رغم داشتن مکانهای مناسب برای همه لشگرها، هیچ لشگری درخشش و پشتیبانی دفاعی لشگر 25 کربلا را در  7تپه  نداشت.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلا با یادآوری اینکه وسعت منطقه آموزشی لشکر 25 کربلا در 7تپه بالغ بر 6هزار و 500 هکتار بوده و در آن منطقه تقریبا همه یگانهای سراسر کشور را پشتیبانی می کردیم، ادامه داد: لشکر مازندران در واقع سه لشکر را به ترتیب در خط حمله جبهه، پشتیبانی و آموزش در 7 تپه و جذب و آموزش مقدماتی در استان مازندران مهیا دفاع مقدس می کرد.

سرهنگ پاسدار مجیدی افزود: به واسطه همین آمادگی ها و ویژگی ها، لشگر 25 کربلا را خط شکن، قدرتمند و خط نگهدار می نامند زیرا، به محض اتمم عملیات نیروهای پشتیبانی و در حال آموزش 7تپه وارد محور شده و منطقه را از رزمندگان عملیاتی تحویل می گرفتند.

وی عنوان کرد: هفت تپه و خاصه ، همین ویژگی لشگر  25 کربلا، در زمان دفاع مقدس  هم برای نیروهای خودی و هم برای دشمن حائز اهمیت بود،  به این دلیل، دشمن برای ورود خسارت کمتر به اردوگاه متجاوزش، هفت تپه و محل آموزش و استقرار لشگر 25 کربلا را مورد بمباران و حملات هواپیماهای جنگی قرار داد.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلا اظهار داشت: گرچه به جهت وسعت زیاد 7تپه و سختی نگهداری و حفظ آثار آن بعد از دفاع مقدس ، اراضی منطقه یاد شده رها شد، اما به همان اندازه هم در معرفی آن کوتاهی شد، لذا حداقل کاری که رسانه ها وظیفه دارند این است که این منطقه را بخوبی معرفی نمایند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها