خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: این طرح در ۹۰ امامزاده استان و در ۶۴ امامزاده شهر قزوین برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۴۵۲۴
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در جلسه آموزشی توجیهی امنا و متولیان امامزادگان مجری طرح نوروزی آرامش بهاری که در حسینیه امامزاده حسین(ع) شهر قزوین برگزار شد، با بیان اینکه این طرح ۹ سال متوالی است که در استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: طرح نوروزی آرامش بهاری طی سال جاری در ۹۰ امامزاده و در ۶۴ نقطه استان قزوین برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: تکلیف ما به عنوان خادمین امامزادگان سنگین است و در ایام نوروز مضاعف می‌شود که باید با تعامل و همکاری این مهم را به سرانجام برسانیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: در طرح نوروزی آرامش بهاری از سخنران کشوری در برنامه‌ها دعوت شده و این طرح از ۲۵ اسفند ماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۷ برگزار می‌شود.
عادل با بیان اینکه در ۳۰ بقعه شاخص استان قزوین ۴۱ روحانی برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و آموزه‌های دینی اعزام می‌شود، یادآور شد: این روحانیون به ۱۵ بقعه شهر قزوین، هفت بقعه در بویین‌زهرا، پنج بقعه در تاکستان و سه بقعه در شهرستان البرز اعزام می‌شوند.
این مسؤول مطرح کرد: محور کار ما حضور مبلغان است و برنامه‌های اجرایی متنوع توسط آن‌ها در سطح بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: هدف از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری علاوه بر میزبانی و خدمت‌رسانی از زوار و مسافران، تبدیل بقاع به قطب فرهنگی است تا بنابر فرمایش حضرت امام خمینی(ره)، مردم در جوار این بقاع به آرامش معنوی برسند.
عادل با بیان اینکه از ۲۵ اسفند ماه سال جاری مبلغان در امامزادگان اسکان می‌یابند، تصریح کرد: در راستای اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری، ۳۰ خیمه معرفت در امامزاده‌ها تهیه شده است تا در قالب مشاوره مذهبی، خانواده، سرگرمی و کودک و در راستای بصیرت‌افزایی و ترویج سبک زندگی اسلامی به زائران خدمات و اطلاع‌رسانی شود.
وی خاطرنشان کرد: در کنار غرفه‌های خیمه معرفت، ایستگاه سلامت برای ارائه خدمات رایگان به مسافران با همکاری و مشارکت مرکز بهداشت استان برپا می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین توضیح داد: ویژه برنامه وفات امام هادی(ع)، حضرت زینب(س) و همچنین میلاد حضرت علی(ع) در این ایام تدارک دیده شده است.
عادل از اسکان زائر در مکان‌هایی که زائرسرا وجود دارد خبر داد و گفت: برای اسکان زائران، با قوانین و امکانات موجود اقدام می‌شود.
این مسؤول افزود: در ایام اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری، فعالیت‌های عمرانی در امامزادگان استان متوقف می‌شود.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها