رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از مشکلات اساسی کشور مسئله کارآفرینی و حل مشکل بیکاری است و دانشگاه‌ها باید به این موضوع ورود کنند، در همین راستا باید یک برنامه بلندمدت برای تولید ثروت و ایجاد شغل در دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شود.
کد خبر: ۸۹۹۴۵۳۲
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد، فرهاد رهبر در پانزدهمین جلسه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با حضور دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضا در واحد خرم‌آباد برگزار شد بابیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در یک مقطع توانست یک مسئله مهم در آموزش عالی کشور را حل کند گفت: در حال حاضر و با توجه به کاهش جمعیت، یکی از مشکلات اساسی کشور مسئله کارآفرینی و حل مشکل بیکاری است و دانشگاه‌ها باید به این موضوع ورود کنند.
لزوم تدوین برنامه بلندمدت برای تولید ثروت و ایجاد شغل در دانشگاه آزاد اسلامی
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا باید یک برنامه بلندمدت برای تولید ثروت و ایجاد شغل در دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شود.
امکانات و تجهیزات دانشگاه در خدمت تمام مردم است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بابیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به همه مردم است و ملک شخصی هیچ‌کسی نیست، گفت: همه امکانات و تجهیزات دانشگاه آزاد اسلامی باید در خدمت تمام مردم باشد، همچنین باید اداره ملوک‌الطوایفی در دانشگاه برچیده شده و به سمت ایجاد یک مدیریت یکپارچه حرکت کنیم.
وی افزود: در همین راستا طرح ناحیه بندی به‌منظور کاهش هزینه‌ها اجرایی شده است و اگر امروز به سمت مدیریت هزینه‌ها و درآمد‌ها حرکت نکنیم در آینده با چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد.
فرهاد رهبر خاطرنشان کرد: واحد‌های دانشگاه با توجه به کاهش تعداد دانشجویان نباید به درآمد‌های شهریه‌ای اتکا کنند، بلکه باید با گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از همه ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی به سمت تولید ثروت پیش بروند.
وی بابیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ده هزار آزمایشگاه و کارگاه وجود دارد، اظهار داشت: حداقل ۱۰ درصد از این آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها قابلیت ارائه خدمات در سطح ملی را دارد.
ارائه آموزش‌های مهارتی به علاقه‌مندان با شناخت مزیت‌های منطقه‌ای
فرهاد رهبر ارائه آموزش‌های مهارتی به علاقه‌مندان با شناخت اولویت‌ها و مزیت‌های منطقه‌ای را یکی از راه‌های ایجاد درآمد برای واحد‌های دانشگاهی عنوان کرد.
دکتر سیامک بهاروند دبیر هیئت‌امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان نیز در آغاز این جلسه گزارشی از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی در استان را ارائه و دستور جلسه در خصوص بودجه سال ۱۳۹۷، ساختار سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی استان، انتخاب اعضای جدید کمیسیون دائمی هیئت امناء و همچنین انتخاب اعضای جدید کمیته نظارت بر حسن اجرای مصوبات هیئت‌امنای استان لرستان را بیان کرد که با نظر اکثریت اعضای هیئت‌امنای استان لرستان به تصویب رسید.
فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در آغاز ورود به واحد خرم‌آباد با حضور در مزار شهدای گمنام در این واحد دانشگاهی با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات