رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشمر خبر داد؛

برگزاری آیین معنوی اعتکاف در ۲۱ مسجد شهرستان کاشمر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشمر از برگزاری آیین معنوی اعتکاف در ۲۱ مسجد این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۴۵۴۸
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
قاسمعلی مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام‌شده با مسئولان و هیأت امنای مساجد کاشمر، ۲۱ مسجد در نقاط شهری و روستایی کاشمر برای برگزاری مراسم پرفیض اعتکاف اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: در شهر کاشمر مسجد جامع در مرکز شهر و مساجد امام علی (ع) در منطقه شرق شهر، مسجد امام رضا (ع) در منطقه غرب و مسجد ۱۴ معصوم (ع) در منطقه مسکن مهر برای میزبانی از معتکفان انتخاب شدند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر خاطرنشان کرد: همچنین مراسم معنوی اعتکاف در ۱۷ روستای بخش مرکزی برپا می‌شود ضمن اینکه در بخش کوهسرخ نیز در مسجد جامع صاحب‌الزمان (عج) شهر ریوش و ۹ روستای این بخش شاهد برپایی مراسم اعتکاف خواهیم بود.

مجیدی با بیان اینکه ثبت‌نام از معتکفان در مساجد از ۲۰ اسفندماه امسال آغاز و تا هفت فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد، گفت: به منظور بهره‌مندی معتکفان از سه شبانه‌روز حضور در مساجد علاوه بر تفکیک جنسیتی، شرکت‌کنندگان به لحاظ سنی در دو گروه زیر ۲۰ سال و بالای ۲۰ سال تقسیم می‌شوند، به طوری که در بخش برادران مسجد جامع کاشمر میزبان معتکفان بالای ۲۰ سال، مسجد ۱۴ معصوم (ع) میزبان معتکفان زیر ۲۰ سال و در بخش خواهران مسجد امام علی (ع) میزبان معتکفان بالای ۲۰ سال و مسجد امام رضا (ع) پذیرای معتکفان زیر ۲۰ سال هستند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر مجموع آمار شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف سال گذشته در کاشمر را دو هزار و ۵۰۷ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، یک هزار و ۸۷۰ نفر خواهر و ۶۳۷ نفر برادر بودند که در ۳۱ مسجد شهری و روستایی به راز و نیاز با خالق هستی پرداختند.

وی بیان احکام اعتکاف، سخنرانی، مولودی‌خوانی، حلقه‌های معرفت، اعمال ام داوود، عبادت و بهره‌مندی از حضور کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی را از برنامه‌های این مراسم معنوی در کاشمر عنوان کرد.

شایان ذکر است؛ مراسم معنوی اعتکاف هر ساله در روز‌های ۱۳ تا ۱۵ ماه مبارک رجب در مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار