خبرگزاری بسیج: امام جمعه شهرستان قرچک حوزه‌‌‌های علمیه را پایگاه های مستحکم اسلام در برابر انحرافات دانست و گفت: روحانیت به عنوان پرچم داران انقلاب اسلامی، با تقویت روحیه ایستادگی، بالابردن انگیزه و تشویق مردم به حضور در جبهه های نبرد بیشترین نقش را در راستای حضور مردم در جبهه ها ایفا می کردند.
کد خبر: ۸۹۹۴۶۶۰
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰

  به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛  حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در ستاد برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان قرچک نقش روحانیت در دفاع مقدس را به 6دسته تقسیم کرد و گفت: مشروع دانستن دفاع مقدس، تشویق مردم به حضور در جبهه و بسیج کردن آن ها، اثرگذاری بر فرماندهان نظامی، حضور به عنوان رزمنده در خط نبرد، تلطیف روحیه رزمندگان با تقویت ایمان و توکل بر خدا، توسل به اهل بیت، پاسخ به مسائل شرعی و آفرینش حماسه ها با حضور خود در خطوط مقدم جبهه ها، تقویت روحیه رزمی، شجاعت، شهادت طلبی و ایثار از مهمترین فعالیت های روحانیت در جبهه های حق علیه باطل بود.

وی ادامه داد: روحانیت شیعه با حضور خود در کنار رزمندگان دفاع مقدس ثابت کرد که روحانیت در همه صحنه ها در کنار آحاد ملت است، روحانیت یا وظیفه تبلیغی داشت یا رزمی که در اکثر موارد هر دو مسۆولیت را بر دوش می کشیدند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک روحانیت را حاملان امانت وحی و رسالت دانست و افزود: حماسه‌سازان همیشه جاوید روحانیت بر منبر هدایت و وعظ بسیار زحمت کشیده اند و در وقت نبرد، از درس و مدرسه دل بریدند و شتابان خود را به جمع مجاهدان الی الله رساندند و مدال افتخار شهادت را بر گردن آویختند.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس مانند نگینی در تاریخ حماسه، ایثار و پایداری آزادگان جهان می درخشد، ادامه داد: حوزه و روحانیت در این دوران شریک غم و درد آحاد ملت بود.

نماینده ولی فقیه در قرچک دوران هشت سال دفاع مقدس را مظهر دفاع مشروع ملت مسلمان ایران در مقابل استکبار جهانی دانست و ابراز کرد: دشمنان خارجی و منافقان داخلی در راستای ناامیدی ملت ما با تمام تجهیزات و رسانه های خود به میدان آمدند اما آنها از قدرت بی نظیر ایمان مردم و وحدت کلمه غافل بودند.

وی تصریح کرد: شکی نیست که در طول تاریخ حوزه‌‌‌های علمیه پایگاه مستحکم اسلام در برابر انحرافات و شبهات بود‌ه‌اند و در ادامه آن روحانیت به عنوان پرچم داران انقلاب، با تقویت روحیه ایستادگی، بالابردن انگیزه و تشویق مردم به حضور در جبهه های نبرد بیشترین نقش را در راستای حضور مردم در جبهه ها ایفا می کردند.

امام جمعه قرچک با بیان اینکه روحانیت عامل اصلی ساخت انسان های موحد در دوران دفاع مقدس بود، با اشاره به بیانات امام راحل گفت: گاهی یک روحانی یک لشکر را به جهاد و سلاح معنوی مجهز می کند، امتیاز جبهه های ما بر دیگر جبه های عالم این است که جبهه های ما محراب عبادت بود.

وی اذعان کرد: با توجه به ماهیت انقلاب اسلامی و نقش پررنگ شهدا و روحانیت در تحکیم پایه های اعتقادی مردم، تجلیل از مقام شامخ شهدای روحانیت، تجلیل از یك قشر نیست و لازم است تا گامهای بیشتری در این راستا برداشته شود.

رئیس ستاد اولین یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان قرچک ادامه داد: امام راحل در این مورد می فرمایند: روحانیون مبارز و متعهد اسلام همیشه پیشتاز و سپر بلای مردم بوده اند، بر بالای دار رفته اند و محرومیت ها چشیده اند، زندان ها رفته اند و اسارت ها و تبعیدها دیده اند و بالاتر از همه، آماج طعنه ها و تهمت ها بوده اند و در شرایطی که بسیاری از روشنفکران در مبارزه با طاغوت به یأس و نا امیدی رسیده بودند، روح امید و حیات را به مردم برگرداندند و از حیثیت و اعتبار واقعی مردم دفاع کردند و هم اکنون نیز در هر سنگری از خطوط مقدم جبهه گرفته تا مواضع دیگر در کنار مردمند و در هر حادثه غمبار و مصیبت آفرینی، شهدای بزرگواری را تقدیم نموده اند.

در ادامه جلسه هر یک از اعضای این ستاد به بیان دیدگاه های خود درباره برگزاری هرچه با شکوه تر این مراسم پرداختند و در پایان مقرر شد تا یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان قرچک روز پنجشنبه دهم اسفند ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی آیت الله مهدی احدی استاد حوزه و دانشگاه و تلاوت قرآن توسط حجت‌الاسلام سید محمد ‌جواد موسوی درچه‌ای قاری بین المللی قران کریم در مسجد جامع شهرستان قرچک برگزار شود.

گفتنی است شهیدان رجبعلی اسلامی خوزانی، سید علاء ضیاء و محمد ناصر رحیمی سه شهید طلبه و روحانی شهرستان قرچک می باشند ضمن اینکه شهید حجت الاسلام اسلامی خوزانی شهید معرفی شده به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج طلاب کشور در سال 1396 می باشد./#

خبرنگار: محمد فرخی

ارسال نظرات