کارشناس مسائل مذهبی گفت: قرآن کریم می فرماید که تکبر انسان را صغیر می کند، بر همین اساس در دستگاه کبریایی خداوند، متکبرین جایگاه پستی خواهند داشت.
کد خبر: ۸۹۹۴۶۶۴
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
به گزارش خبرنگار سازمان بسیج مداحان، حجت الاسلام میرزا محمدی در همایش مسئولین بسیج مداحان سراسر کشور و فعالان عرصه ستایشگری اهل بیت (علیهم السلام) اظهار داشت: انسان باید قدر جایگاه نوکری اهل بیت (علیهم السلام) را بداند و شکر گذار این نعمت باشد. اما قرآن کریم پیش از دعوت به شکرگذاری، انسان را به شناخت و یادآوری نعمت دعوت کرده است.
این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: در سوره فاطر خطاب به هر انسان بیان شده که یادآوری نعمت، ارتباطی به دین و مذهب انسان ندارد، انسان با هر دین و گرایش فکری باید یادآور و شکر گذار نعمات الهی باشد.
وی با بیان اینکه یادآوری نعمت باعث می‌شود تا انسان احساس بی نیازی از خداوند نکند، افزود: احساس بی نیازی از پروردگار، انسان را به مرز نابودی می‌کشاند لذا ما تا قدر این جایگاه ستایشگری اهل بیت (علیهم السلام) را ندانیم، هزار سال هم که در این عرصه فعالیت کنیم، آن اثر لازم را بر جامعه و خود نخواهیم گذاشت.
حجت الاسلام میرزا محمدی در ادامه بیان کرد: اگر امروز احترامی از سوی مردم نسبت به ما نوکران حضرت اباعبدالله الحسین (علیهم السلام) وجود دارد، به واسطه نظر حضرت سیدالشهدا است و باید مراقب بود تا تکبر و هوای نفس ما را فرا نگیرد.
وی تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید که تکبر انسان را صغیر می‌کند، بر همین اساس در دستگاه کبریایی خداوند، متکبرین جایگاه پستی خواهند داشت.
این کارشناس مذهبی با تأکید بر لزوم رفتار متواضعانه مداحان گفت: تواضع نباید تنها در برابر مقامات و شخصیت‌ها باشد، بلکه باید در برابر پروردگار متواضع باشیم.
وی با بیان اینکه نوکری و خادمی برای امام حسین (علیهم السلام) اجر و قرب بالایی دارد افزود: برای رسیدن به این جایگاه و در امان ماندن از فتنه‌ها و آسیب‌های جامعه مداحی، باید استاد داشت و تحت تعلیم و تربیت مستمر قرار گرفت.
حجت الاسلام میرزار محمدی اذعان کرد: باید مراقب بود تا هوای نفس بر ما غالب نشود که اگر چنین شد به انحراف کشیده می‌شویم، در واقع استاد این هوای نفس سرکش ما را کنترل می‌کند.
وی در پایان اشرافی گری در جامعه مداحی را آسیبی جدی خواند و گفت: مداحی که درگیر اشرافی گری و تکبر شود، همچون فواره‌ای بالا رفته و پس از مدتی به زمین می‌خورد.
به گزارش خبرنگار سازمان بسیج مداحان، حاج منصور ارضی در همایش مسئولین بسیج مداحان سراسر کشور و فعالان عرصه ستایشگری اهل بیت (علیهم السلام) اظهار داشت: برگزاری چنین همایش‌هایی برای ایجاد همدلی بیشتر و نزدیک شدن شیوه‌های برپایی مجالس مذهبی به یکدیگر، مؤثر است.
این مداح پیشکسوت به شهادت بسیجی مدافع امنیت، شهید محمد حسین حدادیان گفت: این جوان دلداده انقلاب و امام حسین (علیهم السلام) بود، مدت‌ها با اغتشاشگران منطقه پاسداران درگیر بود و در نهایت به دست آشوب گران به شهادت رسید؛ در واقع باید گفت که پایان راه نوکر و دلداده حضرت سیدالشهدا شهادت است.
وی در ادامه با اشاره به آسیب‌های موجود در عرصه مداحی، اذعان کرد: بسیاری از آسیب‌ها و مسائل پیش آمده در این عرصه همچون مسئله شیعه و سنی، با وجود فتاوای مراجع تقلید، تکلیفشان مشخص است.
ارضی ضمن هشدار نسبت به بروز برخی رقابت‌های ناسالم میان مداحان گفت: تمامی نوکران دستگاه امام حسین (علیهم السلام) در مرتبه بالایی قرار دارند، پس نباید برای ارتقا جایگاه خود در جامعه به رقابت ناسالم و تخریب مداح‌های دیگر پرداخت، باید از شعر و مدح اهل بیت (علیهم السلام) فارق از اینکه سراینده شعر کیست، لذت ببریم.
وی تأکید کرد: مبنای هیأت داری و فعالیت در دستگاه اهل بیت (علیهم السلام) باید بر اساس اخلاص باشد و اینگونه است که مخاطبان، اثر مثبتی از مجالس مذهبی می‌گیرند.
این مداح با تأکید بر پرهیز از اشرافی گری و دنیا پرستی، افزود: باید مراقب باشیم که توجه و احترام مردم ما را مغرور نکند و لذت‌های دنیا زیر زبانمان مزه نکند، هرگاه توانستیم از لذت‌های دنیوی دل بکنیم، آن گاه اشعار و مدیحه سرایی ما اثری دل نشین می‌گذارد
ارسال نظرات