عضو هیات رئیسه مجلس شوری اسلامی بیان داشت: عمده نگاه مجلس کم کردن فاصله طبقاتی و توسعه اشتغال بوده است.
کد خبر: ۸۹۹۴۶۷۳
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری در دانشکده خبرنگاران مشهد اظهار داشت: عمده نگاه مجلس کم کردن فاصله طبقاتی و توسعه اشتغال بوده است.

وی افزود:۱/۵ میلیارد دلار برای توسعه اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است و از طرفی در مواردی، چون کمک به اشتغال زنان سرپرست خانوار از مواردی است که پیگیری شده است.

قاضی‌زاده در خصوص ردیف بودجه حاشیه شهر مشهد بیان داشت: در این خصوص ردیف مشترکی با شهر‌های قم و شیراز داریم که ۶۰ میلیارد تومان به مشهد اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: یک ردیف مجزا که مبلغ ۴۰ میلیارد تومان است نیز برای حاشیه شهر در نظر گرفته شد. جهت بافت فرسوده مشهد نیز به میزان ۱۵ میلیارد تومان و یک ردیف زیارت به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان و یک ردیف امنیت حاشیه شهر تحت عنوان قرارگاه شهید برونسی که حدود ۵۰ میلیارد است در نظر گرفته شده است که در مجموع ۱۹۰ میلیارد می‌شود.

اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان جهت احیای کشف‌رود

عضو هیات رئیسه مجلس شوری اسلامی همچنین به اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان جهت احیا و بازسازی کشف رود اشاره کرد و گفت: ۸ میلیارد از آن تحقق پیدا کرده و دلیلش این بوده که منابع به گرد و خاک خوزستان تعلق پیدا کرده است.

طرح سوال از رئیس جمهور نتیجه‌ای ندارد

قاضی‌زاده تصریح کرد: سوال از رئیس جمهور نتیجه خاصی ندارد و نتیجه بعدی نخواهد داشت و تنها نتیجه آن ایجاد پرسش و پاسخ در برابر افکار عمومی است. اقای روحانی سخنران خوبی است. سوالی که بنده بعنوان نماینده از رئیس جمهور مطرح کردم این بود که چرا رئیس جمهور به جای پرداختن به مشکلات اقتصادی بحث حکومت امام زمان (عج) را وسط می‌کشد؟

وی افزود: نمایندگان باید بین خواست و مصلحت مردم کار را جلو ببرند، اینکه سوالی مطرح شود و هدف آن آگاه‌سازی باشد، خوب است، اما باید اقدام عملی نیز انجام شود.

اظهارات احمدی‌نژاد نقض قانون اساسی است

وی بیان داشت: درخواست احمدی‌نژاد از مقام معظم رهبری بدون توجه به حدود اختیارات قانونی رهبری است؛ در واقع درخواست احمدی نژاد نقض قانون اساسی می‌باشد و در واقع این همان دیکتاتوری است. کسی که قانون اساسی را قبول ندارد جامعه مدنی و نظام سیاسی را قبول ندارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پارلمان ایران تنها پارلمانی است در دنیا که نمی‌توان آن را تعطیل کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر استیضاح وزرا در دولت فعلی ابراز داشت: به دلیل حوادث اخیر، موضوع استیضاح وزرای کار و راه مطرح است، ولی هنوز اعلام وصول نشده است و به محض اینکه اعلام وصول شد هئیت رئیسه به آن خواهد پرداخت.

قاضی‌زاده در خصوص افزایش حقوق کارگران بیان داشت: شورای سه جانبه برای حقوق کارگران، کارمندان افراد لشگری و کشوری و ... ایجاد شده است. دولت می‌گوید که افزایش حقوق نباید کمتر از ضریب نرخ تورم باشد. ما در مجلس به دنبال این هستیم که درآمد افرادی که حقوق پایینی دارند را افزایش و از طرفی از افرادی که حقوق بالایی دارند مالیات بیشتری دریافت شود تا فاصله طبقاتی کاهش یابد.

وی در مورد استیضاح وزرا گفت: تاکنون استیضاح وزیر راه و کار مطرح بوده، اما هنوز اعلام وصول نشده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها