خبرهای داغ:
سردار یعقوب سلیمانی ؛ دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و رییس جشنواره ره آورد نور کشور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان گفت : راهیان نور همان امتداد دوران دفاع مقدس ماست.
کد خبر: ۸۹۹۴۶۷۸
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، نشست خبری سردار یعقوب سلیمانی ، دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج ظهر امروز با اصحاب رسانه در سپاه نینوا استان گلستان برگزار و سلیمانی در این نشست صمیمانه اظهار کرد : یکی از بستر های مناسب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سفر معنوی راهیان نور است .

وی افزود : ما معتقدیم راهیان نور همان امتداد دوران دفاع مقدس ماست و به این نکته یقین داریم که بر اساس فرمایشات امام خامنه ای ( مدظله العالی ) گسترش تاثیر گزار حوادث چشمگیر دوران دفاع مقدس در بستر راهیان نور محقق خواهد شد و راهیان نور یک ابتکار معنوی و یک زیارت با معرفت است.

سلیمانی  گفت : شاید دقت کرده باشید که اهمیت این حرکت عظیم و دشمن شکن به حدی بالاست که اگر کوچکترین اتفاقی در هر موضوعی رخ دهد رسانه های بیگانه سریعا علیه آن مطلب می زنند و موضع گیری می کنند . حساسیت دشمنان این نظام و انقلاب در قبال راهیان نور نشان دهنده ترس آنها از فراگیر شدن اینگونه اقدام هاست .

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج ادامه داد : تاکنون کار توسعه راهیان نور در ۷ استان کشور ما صورت گرفته و ما در استان های آذربایجان غربی ، کردستان ، کرمانشاه ، ایلام ، خوزستان راهیان نور های میدانی و در دو استان بوشهر و هرمزگان نیز راهیان نور دریایی را به توسعه همگانی رسانده ایم  و این سفر معنوی در طول سال انجام میگیرد ؛ بخشی از زائران ما نیز خارجی هستند و ما تاکنون از ۳۷ کشور دنیا زائر داشته ایم .

سردار سلیمانی خاطر نشان کرد : دوران دفاع مقدس متعلق به همه بوده و همه مردم در آن نقش داشتند و شاکله مردمی کشور این حماسه ماندگار را رقم زده است . ما روزگاری در خلال جنگ تحمیلی با مشکلات جدی آمادی و تسلیحاتی مواجه بودیم اما حجم وسیع ایثارگری ها و رشادت های مردمی باعث رقم زدن برگی زرین در تاریخ انقلاب شد .

وی با اشاره به اهداف پیش روی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای توسعه این حرکت معنوی افزود: توسعه کمی و کیفی یادمان ها و زیارتگاه برای تحقق زیارت با معرفت که همواره مورد تاکید امام خامنه ای (مدظله العالی) بوده از جمله اهداف همیشگی ما خواهد بود . فراهم کردن بستر لازم و اثرگذار نیز ار جمله دیدگاه های ما قلمداد می شود .

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به نسل جوان گفت : توجه ویژه به اعزام نوجوانان و جوانان یکی از برنامه های توسعه محورانه سپاه و بسیج است ؛ چراکه این اقدام ما کادر سازی برای انقلاب و نظام اسلامی است و راهیان نور های دانش آموزی و دانشجویی در این قسمت نقش اساسی ایفا می کنند و تاکنون توانسته ایم راهیان نور دریایی را برای بازدید نخبگان نیز عملیاتی کنیم .

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج در ادامه با ارئه آماری از شرایط کمی این سفر معنوی اظهار کرد : در سال گذشته حدودا ۶/۵ میلیون زائر داشتیم که در نهایت سلامت و ایمنی از مناطق بازدید کردند و در سال جاری نیز تاکنون ۳۱۰ هزار دانش آموز بسیجی از مهر ماه تا بدین جا در راهیان نور دانش آموزی شرکت کرده اند ،بیش از ۲۰۰ هزار نفر راهیان نور را مدیریت کرده و در راهبرد آن نقش دارند که ۹۰٪ آنها خود مردم هستند . ۵۸ هزار نفر خادم رو به افزایش داریم که باید با مدیریت صحیح آنان را در مناطق تقسیم بندی کنیم ، در زمینه روایتگری نیز حدود ۲۵ هزار راوی در حال فعالیت هستند و چندین هزار مبلغ و مبلغه داریم .

رییس جشنواره ره آورد نور کشور  در انتها در خصوص این جشنواره کشوری نیز گفت : این جشنواره را ۱۴ دوره برگزار کرده ایم و تاکنون بیش از ۲۵ هزار اثر به دست ما رسیده که ۳ مجلد کتاب در بخش های ادبی و داستان خروجی آن بوده و این جشنواره در نوع خود مردمی ترین جشنواره است .

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها