اشتغال زایی و محرومیت زدایی هدف اصلی بسیج سازندگی کوهدشت / اجرای ۲۰ طرح شبکه همگام با کشاورزی در کوهدشت

مسئول بسیج سازندگی شهرستان کوهدشت گفت: ایجاد و اجرای طرح شبکه همگام با کشاورزی به تعداد ۲۰ طرح توسط بسیج مهندسین شهرستان، انجام‌گرفته است.
کد خبر: ۸۹۹۴۶۹۴
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵

سرهنگ دوم پاسدار رضا شیراوند مسئول بسیج سازندگی شهرستان کوهدشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از لرستان در رابطه با اقدامات صورت گرفته در راستای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: بسیج سازندگی ناحیه کوهدشت در سال ۱۳۹۶ اقدامات مؤثر و قابل‌توجهی را جهت اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی انجام داده و بخشی از آن‌ها نیز در دست اقدام است.

وی افزود: در همین راستا اقداماتی شامل، شناسایی نقاط محروم و مستضعف جهت انجام فعالیت‌های عمرانی و ...، اعزام تیم‌های بهداشتی و پزشکی به مناطق محروم شهرستان به تعداد ۳۵ تیم صورت گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان کوهدشت عنوان کرد: انجام اردو‌های جهادی ۱ روزه، ۳ روزه و ۷ روزه در جهت فعالیت‌هایی نظیر کمک به ساخت مساجد، مدارس و خانه‌های محروم و حرس کردن درختان و کمک به برداشت محصولات کشاورزی و باغی به محرومین در دست انجام است.

شیراوند افزود: رنگ‌آمیزی مدارس در سطح شهرستان و بخش‌های تابعه و همچنین روستا‌های تابعه با انجام اردو‌های جهادی ۱۰ روزه توسط دانش آموزان شهرستان صورت گرفته است.

وی در مورد مناطق محروم افزود: در این خصوص با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله) و پیگیری‌ها و سلسله‌مراتب یک دهستان در منطقه سر کوه ضرون هومیان به تعداد ۵۳ روستا تحت پوشش قرارگرفته است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان کوهدشت افزود: بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادی در این زمینه حداکثر قسمت‌هایی مانند خانه بهداشت، ساخت‌وساز خانه‌های محروم، ساخت مساجد و مدارس و خانه‌های معلم، جاده‌سازی و آسفالت و همچنین اشتغال جوانان اقدامات مؤثری انجام‌گرفته و در حال انجام است، که امید می‌رود طی مدت ۳ الی ۴ سال انجام گیرد ۰

وی در خصوص ساخت‌وساز پایگاه‌های مقاومت گفت: تعداد ۷ پایگاه روستایی خواهر و برادر در سال ۹۶ تکمیل گردیده و افتتاح‌شده‌اند و درصد پیشرفت طرح‌ها خوب بوده به‌طوری‌که رضایت‌مندی خوبی را به دنبال داشته است.

شیراوند عنوان کرد: اقداماتی چون، کمک به ساخت و تکمیل مساجد شهری و روستایی، کمک به ساخت خانه محروم به تعداد ۲ عدد، برقراری نمایشگاه آب انار، تکمیل قسمتی از کانال آبی شهرستان کوهدشت، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به تعداد ۲۰۰ نفر در سال ۹۶ به‌صورت رایگان، ایجاد و اجرای طرح شبکه همگام با کشاورزی به تعداد ۲۰ طرح توسط بسیج مهندسین شهرستان، انجام‌گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی همچون وام‌های شامل پرورش دام دام سبک و دام سنگین (مرغ بومی، پرورش قارچ، و همچنین صنایع‌دستی مانند خیاطی، قالی‌بافی یا صنایع تبدیلی شامل آب انار که به منطقه کوهنانی و گراب اختصاص‌یافته در دست انجام است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات