آمار ضعیف از اقتصاد چین و ژاپن، ایجاد نگرانی‌ در مورد رکود اقتصادی و انتشار آمارهای غیررسمی در مورد افزایش ذخایر نفت آمریکا، قیمت نفت در بازارهای جهانی را کاهش داد و هر بشکه 66.45 دلار فروخته شد.
کد خبر: ۸۹۹۴۷۰۴
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، با انتشار آمار ضعیف از اقتصاد چین و ژاپن که نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصادی و به دنبال آن کاهش تقاضا برای نفت را ایجاد کرد و همچنین با انتشار آمارهای غیررسمی در مورد افزایش ذخایر نفت آمریکا، قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 27 سنت کاهش 62.74 دلار فروخته شد. این نوع نفت روز گذشته 90 سنت کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 18 سنت کاهش 66.45 دلار معامله شد. نفت روز گذشته 87 سنت کاهش یافته بود.

به گفته تاجران، به دنبال بروز نگرانی در مورد رکود در اقتصاد جهانی پس از انتشار گزارش چین در مورد رشد فعالیت کارخانجات این کشور در ماه فوریه به کمترین میزان از جولای 2016 تاکنون، قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت.

چین، دومین اقتصاد دنیا و بزرگ‌ترین واردکننده نفت پس از آمریکا است. تقاضای برای نفت به میزان زیاد با رشد اقتصادی رابطه مستقیم دارد.

در ژاپن، سومین اقتصاد جهان، تولیدات صنعتی در ماه ژانویه بیشترین کاهش از زمان زلزله ویرانگر مارس 2011 را ثبت کرده است و این امر نشان‌دهنده تضعیف تقاضا و افزایش ذخایر است.

در امریکا، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت، افزایش ذخایر بر قیمت‌ها اثر گذاشته است.

آمارهای موسسه آمریکن پترولیوم نشان داد که ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به 23 فوریه 933 هزار بشکه افزایش یافته و به 421.2 میلیون بشکه رسیده است.

ویلیام اُ لافلینگ، تحلیگر سرمایه‌گذاری در استرالیا گفت: «افزایش تولید نفت آمریکا همچنان بر بازار تاثیر می گذارد زیرا تاجران می‌ترسند که افزایش تولید نفت آمریکا، کاهش تولید اوپک را خنثی کند.»

ارسال نظرات