باحضور مسئولان بهداشت و درمان نیروهای مسلح
هشتمین کنگره علمی طب رزم با حضور فرماندهان و مسئولان بهداشت و درمان نیروهای مسلح در بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب(ع) آبادان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۴۷۴۷
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرنگار بسیج، هشتمین کنگره علمی طب رزم در بیمارستان صحرایی علی ابن ابیطالب (ع) آبادان باحضور فرماندهان و مسئولان بهداشت و درمان نیروهای مسلح و رؤسای دانشگاههای علوم پزشکی استان خوزستان برگزار شد.

همایش بین المللی طب نظامی در آسیا و اقیانوسیه سال آینده به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.

سردار حسن عراقی زاده رئیس اداره بهداشت و درمان ستادکل نیروهای مسلح در آیین افتتاحیه این کنگره اظهار داشت: طب نظامی و تروما با یکدیگر  عجین هستند،کنگره های طب رزم و تروما تحت عناوین مختلف در دنیا برگزار می شود و ما تاکنون بیش از ۱۰ کنگره بین المللی در رابطه با حوادث غیرمترقبه برگزار کرده ایم و در این زمینه پیشرو هستیم، همچنین حدود ۵ کنگره تخصصی تروما تاکنون برگزار کرده ایم که متخصصان ایرانی و خارجی در آن شرکت کردند.

سردار عراقی زاده در ادامه با اشاره اینکه ایران به لحاظ تعداد مقاله جزو برترین کشورها درکنگره های برگزار شده تروما و طب رزم بوده است، بیان کرد:همایش بین المللی طب نظامی در آسیا و اقیانوسیه در مهرماه سال آینده در تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تجارب دفاع مقدس و همچنین جبهه مقاومت اسلامی در منطقه، جمهوری اسلامی ایران در حوزه طب رزم جزو برترین کشورهای جهان به شمار می رود.

وی ضمن تأکید بر ضرورت بازخوانی فرهنگ و معارف دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بهداری اضافه کرد: بهره برداری از معارف و تجربیات دفاع مقدس نیازی اساسی برای آحاد جامعه به ویژه دانشجویان علوم پزشکی کشور است و آموزش طب رزم و بهداری رزمی از دیگر نیازمندی جامعه می باشد.

مردم باید نحوه مواجهه با یک بیمار ترومایی را فرا بگیرند

در ادامه این برنامه، محمد رییس زاده رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور تصریح کرد: اگر چه جنگ تحمیلی به پایان رسیده ولی کشورمان همواره درگیر تروما در اقسام و ابعاد مختلف بوده است. جامعه پزشکی و مردم نیازمند این هستند که در هر مکانی موضوع برخورد با بیمار ترومایی را به عنوان یک مهارت فرا گیرند.

وی گفت: حضور جامعه پزشکی در جبهه مقاومت در ۵ سال اخیر همچون دوران دفاع مقدس، تجربه گران‌بهایی در حوزه امداد و نجات،  انتقال و مداوای مصدومین در جنگ های نوین را نصیب پزشکان و متخصصان کشور کرده است.

رییس زاده با تأکید بر اینکه دوران دفاع مقدس پزشکان و جراحان ما را توانمند کرد، ادامه داد: پس از دوران دفاع مقدس و تغییر سبک و شیوه جنگ ها و تحولات منطقه، تجربه و توانمندی بالایی نصیب جامعه پزشکی ایران اسلامی شده و به لحاظ علمی و تجربه میدانی پیش بینی نیازهای آینده را کردیم.

وی با اشاره به حضور غیرتمندانه جامعه پزشکی در تحولات منطقه افزود: بیش از ۶۰۰ نفر از جراحان و پزشکان ایران اسلامی در منطقه برای امداد و نجات مصدومین و مجروحین حضور پیدا کردند.

رئیس زاده ادامه داد: در ۵ سال اخیر بیش از تیم های جامعه پزشکی ایران اعم از پزشکان متخصص، جراحان و پرستاران در نقاط نزدیک به خطوط درگیری با تروریست های تکفیری حضور داشتند که با رکورد مثال زدنی کمتر از ۱۰ دقیقه اقدام به مداوا و انتقال مصدومین می کردند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور درباره اهداف برگزاری هشتمین کنگره علمی طب رزم اذعان داشت: هدف از برگزاری این کنگره انتقال تجربیات و تبادل نظر به نسل جدید و دانشجویان است که بالغ بر ۲۰۰ نفر از آنها از رشته های مختلف جراحی، ارتوپدی و طب اورژانس در این برنامه حضور دارند.

گفتنی است هشتمین کنگره علمی طب رزم با ارائه مقالات پزشکان شاخص و ممتاز کشور و بهداران جبهه مقاومت اسلامی، در سه پنل تخصصی با موضوعات «امداد و نجات، طب و قانون و مدیریت بحران» در بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب(ع) ابادان برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات