مدارس روستایی بشاگرد در آستانه تخریب/ تحصیل ۲۲۰دانش آموز در مجتمع آموزشی فاقد آب و برق+تصاویر

مدیر مجتمع شهید علم الهدی روستای دستگرد بشاگرد گفت: دبستان بیت المقدس تریش و دبستان شهید رضا دهقانی در روستای دستگرد درگاز بشاگرد در آستانه تخریب و فاقد تجهیزات است.
کد خبر: ۸۹۹۴۷۵۲
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ حادثه پلاسکو که به وجود آمد همه تلاش‌ها بر این بود که آتش زبانه کشیده خاموش شود بعد از فرو ریختن ساختمان ضمن تلاش برای خاموش کردن آتش بحث نجات جان افرادی که در اثر تخریب ساختمان در زیر آوار ماندن مطرح شد.

پس از انجام عملیات امدادرسانی نگاه‌ها به سمت سایر نقاط آسیب‌پذیر کشور هم معطوف شد و برنامه‌ریزان را بر آن داشت که باید اقدامات مناسبی برای جلوگیری از خسارت و بحران در دستور کار قرار داد که باید مسئولان بشاگرد و همچنین مسئولان استانی از قبل از اینکه حادثه ای همانند حادثه پلاسکو صورت بگیرد برای مدارس تخریبی این روستا اقداماتی انجام دهند.

سید محسن موسوی، مدیر مجتمع شهید علم الهدی روستای دستگرد بشاگرد در گفتگویی اظهار کرد: مجتمع شهید علم الهدی روستای دستگرد بشاگرد دارای چهار مدرسه ابتدایی ،یک متوسطه اول ، مدرسه متوسطه اول رازی سرمجتمع است و مدرسه های شهید رضا دهقانی دستگرد درگاز، سلمان فارسی گوروی ، بیت المقدس تریش، امام حسین کارگنجی مدارس تحت پوشش مجتمع شهید علم الهدی است.

 

موسوی با بیان اینکه قدمت این مدارس بیش از ۲۵ سال و فاقد تجهیزات است، تصریح کرد: روستای دستگرد درگاز از بزرگترین و پرجمعیت ترین روستای بخش گوهران بشاگرد است اما به مدارس این روستا توجهی نمی شود.

وی افزود: ۶۰ نفر دانش آموز در مدرسه متوسطه اول رازی، در مدارس ابتدایی تقریبا ۱۰۰نفر و در مجموع ۱۶۰ دانش آموز در این مجتمع مشغول به تحصیل در مدرسه تخریبی هستند.

مدیر مجتمع شهید علم الهدی روستای دستگرد بشاگرد به مشکلات این مجتمع آموزشی اشاره کرد و گفت: دبستان بیت المقدس تریش و دبستان شهید رضا دهقانی در روستای دستگرد درگاز بشاگرد در آستانه تخریب و غیر قابل استفاده هستند.

مدیر مجتمع شهید علم الهدی روستای دستگرد بشاگرد بیان کرد: در مقطع متوسطه به جز دانش آموزان این چهار روستا،(دستگرد درگاز، گوروی،کارگنجی،وتریش) دانش آموزانی از روستاهای موردان بند بارک و دربند صلاح هم حضور دارند.

موسوی به مشکلات این مجتمع آموزشی اشاره کرد و گفت: ساختمان مرکز مجتمع که مدرسه رازی ضمیمه دبستان شهید رضا دهقانی مربوط به دهه ۷۰ است اما به خاطر نداشتن نظارت کافی در زمان ساخت ساختمان سنگی ملاتی بدون شناژبندی و رعایت اصول اولیه ساختمان سازی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه دبستان شهید رضا دهقانی دو ضلع آن کاملا فرو ریخته است، گفت: هر چهار مدرسه با مشکل آب مواجه هستند و در مدارس کارگنجی و تریش از برق غیر مجاز استفاده می شود.

مدیر مجتمع شهید علم الهدی روستای دستگرد بشاگرد تصریح کرد:سرجمع سرانه این مدرسه با توجه به بضاعت مردم سال گذشته ۲۰۰ هزار تومان بود که برای تامین حتی کاغذ با مشکل مواجه شده بود.

موسوی خاطر نشان کرد: دانش آموزان این روستا بعد از گذاراندن دوره راهنمایی به علت دوری از خانواده برای ادامه تحصیل مجبور به ترک تحصیل می شوند که این عمل باعث از بین رفتن انگیزه دانش آموزان شده است.

 

وضعیت زیر ساخت های بشاگرد در بخش آموزش و پرورش مطلوب نیست و هر آن احتمال ریزش مجتمع آموزشی  روستای دستگرد لذا نیاز است مسئولان اداره کل نوسازی استان و آموزش و پرورش شهرستانی  هر چه سریعتر برای بازسازی آن اقدام قابل توجه ای انجام دهند.

روستای دستگرد درگاز بخش گوهران از توابع شهرستان بشاگرد با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ نفر از بزرگترین و پرجمعیت ترین روستای بخش گوهران در ۳۵ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد.

منبع :بشاگردنیوز

انتهای پیام/

ارسال نظرات