معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های عظیمی در جهان اسلام وجود دارد، اعلام کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند منجر به رفع اختلافات و افزایش وحدت و اتحاد بین امت اسلامی شود.
کد خبر: ۸۹۹۴۷۶۶
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان، در نشست «نقش علمی و روحانیون در وحدت امت اسلامی» اظهار کرد: ما در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به دنبال اتحاد و تقریب و وحدت هستیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های عظیمی در جهان اسلام وجود دارد، اعلام کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند منجر به رفع اختلافات و افزایش وحدت و اتحاد بین امت اسلامی شود.

حجت‌الاسلام سید محمود نبویان عنوان کرد: شناخت ظرفیت‌های عظیم موجود در جهان اسلام در افزایش وحدت نقش مهمی دارد، چون تمام احکام دین یک رویکرد و حیثیت اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه ما باید برای اختلافات بین جوامع اسلامی نشست‌های تشکیل دهیم، افزود: در قالب این نشست‌ها ما می‌توانیم اختلافات بین مذاهب را رفع و رجوع کنیمکه نقش علما در از بین بردن این اختلافات بسیار اثرگذار است.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه توهین به مقدسات ممنوع است، عنوان کرد: ما دشمن مشترک و داشته‌های مشترک داریم که باید از این مشترکات در راستای ایجاد وحدت و اتحاد بیشتر بهره ببریم.

وی با تأکید بر تشکیل مجمع، بازار و جوامع اسلامی مشترک میان امت اسلامی یادآور شد: امیدواریم با وحدت بیشتر و تقریب میان پیروان مذاهب پرچم اسلام بر بام سازمان ملل برافراشته شود.


انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات