مسئول بسیج دانشجویی استان یزد:

هنری ارزشمند است که ترویج مضامین اسلامی و تعالی جامعه را به دنبال داشته باشد/شناسایی و توانمند سازی 700 دانشجوی هنرمند استان در برگزاری ادوار جشنواره رویش

مسئول بسیج دانشجویی استان با اشاره به تفاوت‌های نگاه به هنر در دیدگاه غربی و اسلامی، گفت: هنری ارزشمند است که ترویج مضامین انقلابی و اسلامی و تعالی جامعه را به دنبال داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۹۴۸۳۸
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سید حسین راسخی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ادبی هنری رویش که دوشنبه‌شب با حضور پرشور دانشجویان و جمعی از مسئولین و اصحاب هنر و فرهنگ یزد در محل دانشگاه یزد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از جدی‌ترین دغدغه‌ها و مسائلی که نظامی اسلامی با آن روبرو است نحوه مواجه با غرب و تفکر غربی است.
مسئول بسیج دانشجویی استان یزد هنر و رسانه را از مهم‌ترین عرصه‌های موردتوجه دراین‌بین دانست و یادآور شد: شهید آوینی نیز در آثار خود به این مهم توجه ویژه دارد.

وی افزود: هنر و رسانه در غرب ابزاری برای رسیدن به تمایلات مادی است و معنویت و اخلاق و ارزش‌های متعالی در این عرصه جایگاهی ندارد، اما از دید اسلامی هنر و رسانه باید در خدمت ارزش‌ها و مضامین و مبانی دینی و اسلامی باشد و اخلاق و معرفت و خوبی‌ها را در جامعه ترویج کند.

این فعال دانشجویی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جشنواره ادبی هنری رویش برای سومین سال متوالی و به همت بسیج دانشجویی و دانشگاه‌های استان یزد برگزار شد، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی، رشد و توانمندسازی دانشجویان هنرمند استان است و در طول این ادوار حدود ۷۰۰ دانشجوی هنرمند شناسایی و موردحمایت قرارگرفته و دوره‌های متنوعی نیز برای آن‌ها برگزار شد.

راسخی با اشاره به اینکه با حمایت‌های بسیج دانشجویی آثار خوب هنری در راستای ترویج هنر اسلامی و انقلابی توسط این دانشجویان تولیدشده است، اظهار داشت: عرصه هنر و ادبیات در فضای دانشجویی باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار بگیرد.
ارسال نظرات