در اختتامیه جشنواره ادبی هنری رویش از خانواده شهید دانشجو مدافع حرم، «شهید مصطفی صدر زاده» و شاعر برجسته «زکریا اخلاقی» تجلیل شد.
کد خبر: ۸۹۹۴۸۴۰
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، چهارشنبه‌شب و با حضور پرشور دانشجویان و جمعی از مسئولین دانشگاهی و استانی و فعالان عرصه فرهنگ و هنر یزد، آیین اختتامیه سومین جشنواره ادبی هنری رویش در محل دانشگاه یزد برگزار شد.
در این مراسم همچنین از خانواده شهید مصطفی صدر زاده، شهید دانشجوی مدافع حرم و شهید شاخص دانشجویی کشور و زکریا اخلاقی از شاعران مطرح استان و صاحب‌نام کشوری تجلیل شد.
گفتنی است، شهید صدر زاده از موضوعات این جشنواره دانشجویی بود که آثار متعدد و متنوعی توسط دانشجویان استان در این راستا به جشنواره ارسال‌شده بود، و در این مراسم تصویر نقاشی شده توسط دانشجوی بسیجی نسترن نصیری، از دانشجویان دانشکده فنی حضرت رقیه یزد به پدر گران‌قدر شهید صدر زاده تقدیم شد.
مصطفی صدر زاده در سال ۹۲ برای دفاع از دین و حرم بی‌بی زینب (س) بانام جهادی سید ابراهیم، داوطلبانه به سوریه عزیمت و به علت رشادت در جنگ با دشمنان دین، فرماندهی گردان عمار و جانشین تیپ فاطمیون شد، سرانجام پس از چندین بار زخمی شدن در درگیری با داعش، ظهر روز تاسوعا مقارن با ۱ آبان ۹۴ در عملیات محرم در حومه حلب سوریه به درجه رفیع شهادت رسید و در گلزار شهدای بهشت رضوان شهریار آرام گرفت.
همچنین در این مراسم از حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی از شاعران پرآوازه کشوری و صاحب‌نام در حوزه شعر و ادب انقلابی و اسلامی تجلیل به عمل آمد.
اشعار این شاعر میبدی مورد تعریف و توجه صاحب‌نظران عرصه شعر و ادبیات قرارگرفته است و رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها از اشعار «زکریا اخلاقی» و شخصیت این شاعر انقلابی تمجید کردند. کتاب «تبسم‌های شرقی» ازجمله آثار این شاعر صاحب سبک است.
ارسال نظرات