دادستان عمومی و انقلاب اهر:

آگاهی‌ بخشی دقیق مانع از بروز ناهنجاری‌ها در جامعه می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب اهر در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اهر، آگاهی ‌دهی و اطلاع‌رسانی دقیق را مانع از بروز ناهنجاری‌ها در جامعه دانست.
کد خبر: ۸۹۹۴۸۸۵
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رحیم عبداللهی اظهار کرد: گر آگاهی‌دهی مناسب و اطلاع‌رسانی لازم از برخی بزه‌های اجتماعی و عواقب ناخوشایند آن صورت گیرد، قطعاً شاهد کاهش برخی ناهنجاری‌ها و وقوع جرم در جامعه خواهیم بود.

وی گفت: عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است و انتظار داریم آحاد مختلف مردم به خصوص نهادهای فرهنگی، دینی، آموزشی و خانواده‌ها به این امر مهم توجه داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب اهر تاکید کرد: یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر، ضرورت حل مشکلات مردم در ادارات در کمترین زمان ممکن است.

عبداللهی اظهار کرد: با خدمت صادقانه به مردم زمینه رضایت‌مندی ارباب رجوع را می‌توان فراهم کرد که قطعاً این امر موجبات دلگرمی مردم نسبت به نظام و انقلاب خواهد شد.

این مقام مسئول، پیشگیری از وقوع جرم و کاهش برخی جرایم مشهود و ناهنجاری اجتماعی را در گرو همکاری همگانی جامعه و آگاهی اقشار مختلف در قبال عواقب اجتماعی آن جرایم عنوان کرد.

وی در ادامه خواستار همراهی و همکاری مردم شد و افزود: اگر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه همگانی شده و به یک فرهنگ تبدیل شود ،مطمئناً شاهد کاهش وقوع اکثر جرایم و ورودی‌های دستگاه قضایی خواهیم بود.

عبداللهی اظهار کرد: انتظار داریم ادارات مختلف با برگزاری کارگاه‌ها و جلسات آموزشی و اطلاع‌رسانی در افزایش اطلاعات عمومی اقشار مختلف مردم در خصوص پیشگیری از بزه‌های اجتماعی و برخی مشکلات و جرایمی که دراثر ناآگاهی از عواقب برخی کارها به وقوع می پیوندند، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی با اقتدار در خدمت نظام و انقلاب بوده و با هنجارشکنان و متخلفان و کسانی که بخواهند در امنیت، آسایش و رفاه مردم خللی ایجاد کنند، برخورد جدی خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اهر، بر رعایت حریم و آبروی اشخاص به خصوص در فضای مجازی تأکید کرد و افزود: با متخلفان در این حوزه و با شکایت افراد، پیگیری قضایی صورت گرفته و برخورد لازم انجام می‌شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار