خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان گفت: نگرش مردم در باب خدمات منابع طبیعی باید تغییر کند، متاسفانه به دلیل برخورد قاطع با متخلفین و تعدی کنندگان به منابع طبیعی خدمات این سازمان در بسیاری موارد مغفول واقع شده است.
کد خبر: ۸۹۹۴۹۰۶
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در دیدار با رییس، معاونان و کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان و مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان که در آستانه هفته منابع طبیعی به میزبانی دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: منابع طبیعی بستر اصلی حیات اجتماعی و زمینه ساز و تأمین کننده زندگی انسانی است، بدین جهت اهمیت حفظ انفال بارها مورد تأکید قرار گرفته است.

امام جمعه دامغان منابع طبیعی را پشتوانه بزرگ اقتصاد جامعه و آن را ودیعه‌ای در دست ما دانست که موظف به بهره‌برداری صحیح و حفظ آن برای نسل‌های بشر هستیم و افزود: منابع طبیعی و ثروت‌های خدادادی نهفته در آن پشتوانه اصلی توسعه پایدار و لازمه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه امروزه با گستره وسیع فعالیت ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری این نهاد می‌تواند بیش از پیش در آبادانی و رونق تولید و اقتصاد در کشور نقش آفرین باشد، خاطر نشان کرد: حفاظت از منابع طبیعی باید به مثابه فرهنگی عمومی به مردم سپرده شود تا مردم خود حافظ این سرمایه بزرگ ملی باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با تأکید بر اینکه مردم را باید با وظایف و خدمات منابع طبیعی و آبخیزداری آشنا کرد، اظهار داشت: نگرش مردم در باب خدمات منابع طبیعی باید تغییر کند، متاسفانه به دلیل برخورد قاطع با متخلفین و تعدی کنندگان به منابع طبیعی خدمات این سازمان در بسیاری موارد مغفول واقع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان مردمی کردن حفاظت و حراست از منابع طبیعی را راهگشا دانست و گفت: خوشبختانه منابع طبیعی وطرح‌های آبخیزداری با توجه به مشکلات خشکسالی و کم آبی می‌تواند منشا اثرات مثبتی برای مردم باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها