حجت الاسلام نظافت:

باید در روش‌های تربیتی تجدیدنظر شود

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) تاکید کرد: باید در روش‌های تربیتی تجدیدنظر شود چراکه مشکل تربیتی وجود دارد.
کد خبر: ۸۹۹۴۹۲۲
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام محمدجواد نظافت ظهر امروز در مجمع عالی بسیج استان خراسان رضوی گفت: یکی از تاریکی‌های انسان جهل به تکلیف است و تشخیص تکلیف نیز کار دشواری است.

وی افزود: باید انسان خودش را از هوس‌ها عاری کند چراکه هوس‌ها در اندیشه دخالت دارد و در تشخیص تکالیف اثر می‌گذارد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) اظهار کرد: هوس‌ها مانع شناخت است و برای اینکه ببینیم تصمیم درست چیست باید دنبال کار‌های روی زمین‌مانده باشیم و در پی امورات آسان نباشیم.

وی افزود: باید به مهم‌ترین کار توجه داشته باشیم تا بتوانیم قصد قربت الی الله کنیم چراکه عمل نیت لازم دارد و زمانی نیت وجود دارد که بدانیم تکلیفی وجود دارد.

حجت‌الاسلام نظافت بابیان اینکه باید عقل را دریافتن امورات مهم دخالت دهیم تصریح کرد: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه تلاش دارد بفهماند که انسان‌ها در چه زمانی حضور دارند.

وی با اشاره به اهمیت خانواده در تعلیم و تربیت فرزندان افزود: پیام‌های خوبی توسط رهبر معظم انقلاب تولید می‌شود، اما خوب توزیع نمی‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه ضمن تأکید بر انتقال ارزش‌های اسلامی به نسل جوان امروز گفت: یکی از مشکلات توجه زیاد به تعلیم است و اصلاً دانش‌آموز و نوجوان امروز عدالت‌خواه تربیت‌نشده است.

وی افزود: عدالت‌خواه واقعی شخص برای خودش اهمیت ندارد و لذا باید به تربیت بها داد.

حجت‌الاسلام نظافت اظهار کرد: در تعلیم ارتباط با افکار است، اما تربیت کارش با دل و قلب است و ربیت احساس‌برانگیز است.

وی ایمان را ترکیبی از علم و احساس دانست و افزود: باید در روش‌های تربیتی تجدیدنظر شود چراکه مشکل تربیتی وجود دارد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: رساندن پیام رهبری به دیگران دارای اهمیت است و باید برای موضوعات مطروحه برنامه و روش داشته باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار