خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: معماری ایرانی ـ اسلامی یکی از مطالبات جدی است و متخصصان بسیجی حوزه ساخت و ساز به این بحث ورود پیدا کرده و پیشنهاداتی ارائه دادند.
کد خبر: ۸۹۹۴۹۲۴
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹

سردار حسن شاهوارپور در حاشیه مجمع بسیج مهندسین کشور در اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیج مهندسین نظر به اینکه اعضای آن فرهیختگان حوزه ساخت و ساز و دارای تخصص‌های ساعی در مجموعه‌های ساختمان هستند بنابراین بهینه سازی رفتارها در حوزه ساخت و ساز مخصوصا در زمینه شهرسازی یکی از نیازهای اساسی امروز و آینده کشور است.

وی با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه افزود: ضرورت بهینه سازی رفتارها در حوزه ساخت و ساز مضاعف شده؛ در دیگر مناطق گاها شاهد زلزله‌های سنگین هستیم و آسیب‌ جدی به منابع ساخت و ساز وارد می‌شود و این مستلزم آسیب شناسی جدی است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان بیان کرد: بسیج مهندسین ساختمان خوزستان امروز میزبان سایر استان‌های کشور است؛ مباحث مختلفی اعم از کیفیت ساخت و سازها و همچنین آسیب‌های این حوزه مانند مدیریت، نظارت و اقداماتی که تا پایان کار باید در حوزه ساخت و ساز صورت بگیرد، توسط کارشناسان و خبرگان دارای تخصص در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بسیج مهندسین ساختمان مانند دیگر عرصه‌ها یک مجموعه پویا است گفت: مردم، ادارات و سازمان‌ها مدام به این بخش نیاز دارند. نظام مهندسی یک ظرفیت بسیار مهم در حوزه برنامه ریزی و نظارت در بخش ساخت و ساز است که می‌تواند اقدامات بسیار مؤثری در این حوزه داشته باشد.

سردار شاهوارپور ضمن اشاره کلی به برنامه برگزار شده، گفت: از دیگر مسائل مطرح شده در این برنامه موضوع معماری شهرسازی است که باید متناسب با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی باشد؛ این موضوع یکی از مطالبات جدی است و متخصصان بسیجی حوزه ساخت و ساز به این بحث ورود پیدا کرده و پیشنهاداتی ارائه دادند.

وی عنوان کرد: سازه‌هایی که امروز در حال ساخت است دیگر مانند زمان قدیم سنتی نیست و سازه‌های مدرن در طبقات متعدد و گسترده نیز ساخته می‌شود همچنین باید دقت لازم در کیفیت اجرای سازه‌ها صورت بگیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها