خبرهای داغ:
آیت الله فقیهی مطرح کرد

لزوم آموزش صرفه‌جویی در مصرف توسط ائمه جماعات مساجد

یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت: ائمه جماعات تاثیر بسیاری در آموزش مبانی مختلف دارند و امروزه آموزش صرفه‌جویی در مصرف انرژی توسط ائمه جماعات در مساجد یک امر ضروری و واجب است.
کد خبر: ۸۹۹۴۹۵۳
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
لزوم آموزش صرفه‌جویی در مصرف توسط ائمه جماعات مساجد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله محسن فقیهی ظهر امروز در همایش ائمه جماعات استان قم که با عنوان نماز، مسجد و اقتصاد مقاومتی در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه مساجد باید به عنوان الگو در جامعه شناخته شوند، اظهار کرد: امروزه مشکل اسراف در مصرف آب، برق و گاز در کشور بسیار زیاد شده است و اگر بتوانیم در مساجد از این اسراف‌ها جلوگیری کنیم گام موثری در آموزش صرفه‌جویی در مصرف انرژی برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه اسراف از گناهان کبیره است، مطرح کرد: در روایاتی که از اهل بیت(ع) به دست ما رسیده است آمده که اسراف جزو احکام شرعی بوده و اسراف کنندگان از افرادی هستند که در روز قیامت مورد بازخواست قرار گرفته و وارد جهنم می‌شوند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اسراف به معنی تجاوز از حد اعتدال است، خاطرنشان کرد: ائمه جماعات تاثیر بسیاری در آموزش مبانی مختلف دارند و امروزه آموزش صرفه‌جویی در مصرف انرژی توسط ائمه جماعات در مساجد یک امر ضروری و واجب است.


ارسال نظرات