خبرهای داغ:
عضو هیأت علمی دانشگاه قم گفت: یکی از برکات وحدت حوزه و دانشگاه، اسلامی شدن دانشگاه‌ها است، اما این دو با هم یکی نیستند.
کد خبر: ۸۹۹۴۹۵۵
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
اسلامی شدن دانشگاه‌ها از برکات وحدت حوزه و دانشگاه است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد هادی مفتح ظهر امروز در نشست وحدت حوزه و دانشگاه‌ها؛ دیدگاه‌ها، رویکرد‌ها در سالن اندیشه موسسه امام خمینی (ره) با اشاره به اشکالات روش حوزه اظهار کرد: یکی از این اشکالات این است که مباحث حوزوی به روز نیست و تعریف‌های صورت گرفته در خصوص حوزه درست نیست.

وی ادامه داد: در دانشگاه‌های کشورمان در اواخر دهه ۴۰ دانشجویان مسلمان جرات تظاهر به مسائل عبادی نداشتند، اما در ادامه با حضور علمایی همچون شهید مطهری و شهید مفتح و روشنفکران مسلمان در دانشگاه‌ها این جو شکسته شد و دانشجویان مسلمان در دهه ۵۰ به راحتی رفتار‌های عبادی خودشان را بروز دادند.

عضو هیأت علمی دانشگاه قم افزود: شهید مفتح نظریه پرداز وحدت حوزه و دانشگاه بود و او از دهه ۳۰ زندگی خودش را در این راه گذاشت. شهید مفتح با وجود این که استاد مبرز حوزه علمیه قم بود، در دانشگاه به دانشجویی پرداخت، روز شهادت این شهید به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شد.

مفتح با اشاره به نظریات امام خمینی (ره) در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: بخشی از سخنان ایشان در این خصوص تاکتیکی و بخشی استراتژیک است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از برکات وحدت حوزه و دانشگاه، اسلامی شدن دانشگاه‌ها است، اما این دو با هم یکی نیستند، باید حوزه و دانشگاه به تولید نظریه برای جامعه اسلامی بپردازند، به عنوان مثال اکنون در زمینه بانکداری مشکلاتی داریم و باید نظریاتی برای حل این مشکلات ارائه شود.
ارسال نظرات