خبرهای داغ:
رئیس دانشکده شریعت و پژوهش‌های اسلامی دانشگاه قطر گفت: مسئول اصلی عقب‌ماندگی امت عربی و اسلامی، فرهیختگان، عالمان دینی و آموزگاران جامعه‌اند.
کد خبر: ۸۹۹۴۹۶۵
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶
مسئول اصلی عقب‌ماندگی امت عربی و اسلامی فرهیختگان، عالمان دینی و آموزگاران هستند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، یوسف محمود الصدیقی در پنل روش شناسی فقه پشتیبان قانون در قبال واقعیت‌های اجتماعی سومین کنفرانس بین المللی فقه و قانون که ظهر امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد، گفت: امت اسلامی امتی است که دچار اختلاف، تفرقه، جدایی و کشمکش است.

وی با اشاره اینکه نفت موجب ضعف امت اسلامی شده‌اند اضافه کرد: این وصف امروزی امت اسلامی و عربی است.

رئیس دانشکده شریعت و پژوهش‌های اسلامی دانشگاه قطر بیان کرد: نفت موجب شده امت اسلامی، یک امت ضعیف و وابسته به قدرت‌های سیاسی شود و کشور‌های عربی و اسلامی نفتی تبدیل به محل درگیری غرب شده‌اند.

وی با اشاره به پیگیری مشکل اقتصادی امت عربی و اسلامی اضافه کرد: این پیگیری نشان‌گر مشکل اقتصادی است که در همه آن‌ها تورم شتاب گرفته است و نمونه بارز آن عربستان است.

محمود الصدیقی همچنین در ادامه در مورد مسائل سیاسی گفت: پیگیری مسائل سیاسی نیز نشان‌دهنده حاکمیت دیکتاتوری است. مشکل آموزشی و رواج امور غیر اخلاقی از دیگر مشکلات امت اسلامی و عربی است.

وی مسئول عقب ماندگی امت عربی واسلامی را فرهیختگان، عالمان دینی و آموزگاران جامعه دانست و ادامه داد: واردات فکر غربی از جمله مشکلات امت عربی و اسلامی است؛ حال آن که تحولات جهان حاکی از بازگشت غرب از افکار خود نظیر جهانی‌سازی و بازگشت به ملی‌گرایی است.
ارسال نظرات