خبرهای داغ:
وزیر سابق دادگستری با بیان اینکه قم یکی از آسیب‌دیده‌ترین شهر‌ها است، گفت: قم البته یک شهر تمدن‌ساز، جریان‌ساز و تاریخ‌ساز است درنتیجه نگاهی که به قم می‌شود باید یک نگاه ویژه و خاص باشد.
کد خبر: ۸۹۹۴۹۶۹
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
قم یک شهر تمدن‌ساز، جریان‌ساز و تاریخ‌ساز است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی پورمحمدی در همایش قم آینده و آینده قم که در موسسه آموزش عالی طلوع مهر برگزار شد، با اشاره به پذیرفتن سه دوره دانشجو در موسسه آموزش عالی طلوع مهر، اظهار کرد: موضوع آینده پژوهی موضوع جدیدی است که در جهان پایه گذاری شده و از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با بیان اینکه کسی که آینده نگری نمی‌کند خود را در معرض هلاکت قرار داده است، مطرح کرد: انسان در طول زندگی خود همواره در چالش‌های بسیاری قرار می‌گیرد که باید با دوراندیشی و آینده نگری از این چالش‌ها موفق بیرون آید.
وزیر سابق دادگستری با اشاره به اینکه در کشور‌های اروپایی ۲۰ تغییر بزرگ جهان در سال ۲۰۵۰ پیش‌بینی کرده‌اند، عنوان کرد: کتاب‌های بسیاری وجود دارد که نویسندگان غربی در آن‌ها آینده جهان را پیش بینی کرده‌اند و این موضوع نشان‌گر اهمیت آینده‌نگری در جهان امروز است.
وی با بیان اینکه دنیا به سرعت درحال تغییر است، خاطرنشان کرد: تحولات با سرعت بسیار زیادی در جهان رخ می‌دهد که اگر کشوری یک لحظه توقف کند یک نسل عقب می‌افتد.
پورمحمدی با اشاره به اینکه پیشرفت و توسعه دنیا بر اساس مطالعات دقیق انجام می‌شود، تصریح کرد: قم دارای هویت مشخصی است و همان‌طور که ۳۰ سال گذشته بدون برنامه‌ریزی پیش رفته است اگر مطالعات و مدیریت مطلوبی در این شهر انجام نشود بازهم این مسیر را ادامه خواهد داد.
وی با بیان اینکه قم یکی از آسیب‌دیده‌ترین شهر‌ها است، یادآور شد: قم البته یک شهر تمدن‌ساز، جریان‌ساز و تاریخ‌ساز است درنتیجه نگاهی که به قم می‌شود باید یک نگاه ویژه و خاص باشد.
وزیر سابق دادگستری با اشاره به اینکه قم شهری با تاثیر و آثار جهانی است، بیان کرد: اگر بخواهیم شهری مانند قم را متحول کنیم نباید آن را با سایر شهر‌های ایران مقایسه کنیم چراکه قم یک شهر جهانی بوده و باید با نمونه‌های جهانی مقایسه شود.
وی با بیان اینکه فیلم‌ها و کتاب‌های تخیلی که در گذشته نوشته شده امروزه به واقعیت تبدیل شده است، ادامه داد: شهر قم باید از حالت اثر پذیری به یک شهر اثر گذار تبدیل شود و این موضوع باید در قالب یک پژوهش در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار بگیرد.
ارسال نظرات