نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در زمینه کیفیت و استاندارد سازی خودورهای داخلی، ورود جدی تری داشته باشد و به خودروسازان باج ندهد.
کد خبر: ۸۹۹۵۰۵۳
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اراک با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین(ع) و نامگذاری این روز تحت عنوان تکریم از مادران و خانواده شهدا گفت: حضرت‌ ام‌البنین (س) بهترین و جامع‌ ترین الگو برای زنان جامعه بعد از حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س) است.

وی به هفته احسان و نیکو کاری اشاره کرد و افزود: شرایط اقتصادی امروز کشور برای بسیاری از خانواده ها سخت است؛ کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) یکی از نهادهای انقلابی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به منظور حمایت از اقشار ضعیف جامعه تاسیس شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: هفته منتهی به این مناسبت با توجه به اینکه در ایام پایانی سال قرار داریم، تحت عنوان هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده که بایستی ضمن کمک به نیازمندان از اسراف در امور زندگی دوری کنیم.

 آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: خانواده ها از تشریفات غلط، چشم و همچشمی در این ایام پایانی سال دوری کنند تا با کمتری مشکلات این ایام را سپری کنند.

وی با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی گفت: متاسفانه به دلیل نبود صنایع تبدیلی مناسب در حوزه کشاورزی نمی توان بهره‌وری مناسب را از تولید کشاورزی داشته باشیم؛ با برنامه‌ریزی می‌توان محصولات مازاد مصرف در این بخش به چرخه صادرات کشور هدایت کنیم. 

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مصرف بنزین در کشور ما نسبت به بسیاری از کشورهای منطقه بیشتر است، مصرف بنزین کشور ۸۰ میلیون لیتر است که این میزان مصرف در ایام نوروز به ۹۵ میلیون لیتر هم می رسد و این مسئله زیبنده کشور نیست. 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه بخشی از مصرف بالای بنزین در کشور به استاندار نبودن خودروها بر می‌گردد، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید نسبت به کیفیت و بحث استاندارد صنعت خودرو ورود جدی‌تری داشته باشد و به خودروسازان خیلی باج ندهند. 

وی افزود: توجه به کار و تولید، اسراف نکردن، صرفه جویی، صادرات و... از مهمترین موضوعات اقتصاد مقاومتی است که باید به آنها توجه ویژه ای شود؛ اقتصاد مقاومتی شعار و حرف روی کاغذ نیست بلکه باید با مردانگی وارد میدان عمل شد وو عزت و سربلندی کشور تلاش مضاعف داشته باشیم.

 نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به روز درختکاری هم اشاره و تصریح کرد: همه مدیران و مردم باید به موضوع کاشت و نگهداری درخت توجه ویژه ای داشته باشند خصوصا درخت های که سازگاری بیشتری با منطقه و آب کمتری نیاز دارند. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات