خبرهای داغ:
امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: عدالت اجتماعی باید ریشه در ایمان و اعتقاد قلبی داشته باشد تا رعایت آن امکان‌پذیر شود.
کد خبر: ۸۹۹۵۰۵۶
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه, آیت‌الله محمد حجتی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت ام‌البنین(س) و دعوت همگان به تقوی الهی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)  بر عدالت اجتماعی سفارش فراوان دارند و یکی از اصول اعتقادی ما ابتدا توحیدمداری و سپس رعایت عدل است.

 

امام جمعه موقت کرمانشاه با تاکید بر اینکه با عدالت آسمان و زمین استقرار و ثبات دارد، متذکر شد: عبادتی که در قرآن عنوان می‌شود حافظ همه موجودات کره زمین است و مبنای عالم طبعیت بر عدالت استوار است.

 

وی گفت: اگر عدالت در بین موجودات نباشد نظم الهی نیز به هم خواهد خورد، تصریح کرد: عدالت اجتماعی باید ریشه در ایمان و اعتقاد قلبی داشته باشد تا رعایت آن امکان‌پذیر شود، چون انسان‌ها حرف از عدالتی میزند که منافع آنان را تامین کنند، اما عدالتی که از طرف حق باشد از سوی پرودگار بیان شده است.

 

این مسئول به عدل والای حضرت علی ابن ابیطالب(ع) اشاره و عنوان کرد: عدالت باید محوری باشد برای رساند همه طبقات برمبنای شأن و مقام آنان، همچنین طبق عدالت اجتماعی ممکن است شخصی برای تنظیم نیاز روزمره به مبالغ بالاتر نیاز داشته باشد و زمامداری مملکت را به دست داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه مصرف سرمایه باید در راه رضایت خداوند متعال باشد، خاطرنشان کرد: همه ما خواهان عدالت هستیم، لذا دولت امام زمان(عج) دولت حق است که همگان خواهان آن هستند و آثار عدالت حضرت مهدی(عج) همه جهان را در بر می‌گیرد و موجودات باهم در صلح زندگی می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه کشورهای قدرتمند چگونه الفاظی در مورد کشور ما به کار می‌برند، گفت: اسکتبار تربیت مردمان خونخوار و بی‌رحمی چون تکفیری‌ها را برای آدم کشی و حکومت خود تشکیل دادند که ظلم آنان نهایتا به اتمام می‌رسد و به دست خودشان نابود می شوند.

 

حجتی با اشاره به اثرات عدالت‌خواهی در جوامع اسلامی و برکات ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه داد: برای هر ملتی در واقع دولتی است که از آن راضی هستند، اما دولت حق بر مبنای دولت حضرت مهدی موعود(عج) پایه‌گذاری می‌شود.

 

این مسئول با بیان اینکه عدالت فقط شعار دادن نیست و شامل حال همه رفتارها و تعهدات اجتماعی است، خاطرنشان کرد: تولیدات داخلی، خدمات اجتماعی، اصول اخلاقی و... باید بر مبنای عدالت استوار شود.

 

وی به روایاتی از پیامبرعظیمالشأن اسلام(ص) در راستای عدالت محوری و توجه ایشان به حفظ آن در جهان اشاره و تاکید کرد: امروزه عدم سلامت زندگی در شهرهای بزرگ، کارخانه‌ها، نبودن امکانات و... زندگی را بر مردم سخت کرده و کم فروشی در هرچیزی حرام است، لذا باید بر حفظ طبیعت و سلامت جامعه تلاش شود، چراکه تقوای الهی بر رعایت این نکات و ترویج خوبی در جوامع مبتنی است.

 

خطیب نماز جمعه موقت کرمانشاه به تلاش های نیروهای انتظامی در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر انسان‌ها نسبت به هم محبت داشته باشند کارها به خوبی پیش می‌رود.

 

این مسئول به برخی سالروزها از جمله به 11 اسفندماه مقارن با سالروز شهادت حضرت ام‌البنین(ع) همسر گرامی حضرت علی(ع) اشاره کرد و بر مقام مادر و لزوم اکرام مقامش تاکید کرد.

ارسال نظرات