امام جمعه موقت وحدتیه در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: لارم است رقابت ها در امور دنیایی بر مبنای خیر باشد.
کد خبر: ۸۹۹۵۱۰۵
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، حجت الاسلام سید باقر حسینی با بیان این که عوامل معنوی در سرنوشت انسان تاثیرات بسزایی دارند، اظهار کرد: هر چند که از نظر جهان بینی مادی، نظام جهان در علل و عوامل مادی خلاصه می‌شود اما در جهان بینی الهی عوامل دیگری نیز مانند عوامل روحی و معنوی، مجاهدت در راه حق، توکل به خدا و دعا در آن نقش دارند.
وی دادن صدقه و انجام خوبی ها را یکی دیگر از مصادیق تغییر در سرنوشت انسان در نظام قضا و قدر الهی عنوان کرد و افزود: افراد نیکوکار در مقایسه با افرادی که با عمر اصلی زندگی می‌کنند عمر بیشتری دارند که به طور کلی عواملی مانند طاعت یا عدم طاعت خداوند، عدل و یا پرده دری عدل، دعا و یا نفرین از عواملی هستند که در سرنوشت انسان از نظر کمی و افزونی عمر، سلامت و رزق و روزی تاثیرگذار هستند.
خطیب جمعه وحدتیه در ادامه ضمن تسلیت وفات حضرت ام البنین (س) به عوامل زمینه ساز در تربیت فرزندان اشاره کرد و یادآور شد:یکی از عواملی که زمینه شکل گیری تربیت فرزندان را فراهم می‌آورد انتخاب همسر خوب است همان گونه که حضرت ام البنین چهار فرزند داشت که با بینش دینی و عالم به زمان خود پرورش پیدا کردند تا جایی که دررکاب امام حسین (ع) به درجه رفیع شهادت رسیدند.
وی در برخی دیگر از سخنان خود به سالروز تاسیس کمیته امام در سال ۱۳۵۷ به فرمان امام خمینی (ره) به عنوان روز احسان و نیکوکاری اشاره کرد و افزود:این جهان میدان گسسترده‌ای برای بروز خلاقیت و توانایی افراد است و نیکی یکی از مصادیقی است که در این عرصه گسترده ظهور می‌کند و نیکوکاران به مانند شرکت کنندگان در مسابقه‌ای هستند که برمبنای خیر به یاری محرومان و ستمدیدگان می‌شتابند.
حجت الاسلام حسینی در پایان سخنان خود به تبیین بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با وزیر اوقاف و جمعی از علمای سوریه در روز گذشته پرداخت.
ارسال نظرات