فرماندار دلفان:

مسائل زیست‌محیطی از تهدیدات جدی در جوامع بشری است

فرماندار دلفان گفت: متأسفانه امروزه بر اساس برآوردهای صورت گرفته مسائل زیست‌محیطی و تخریب منابع طبیعی یکی از تهدیدات جدی در جوامع بشری و در سطح جهانی است.
کد خبر: ۸۹۹۵۱۴۳
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان؛ بزرگی ریاست اداره منابع طبیعی در دیدار رئیس و کارکنان اداره منابع طبیعی به مناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی با فرماندار دلفان با حضور حجت‌الاسلام طهماسبی نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی شهرستان و مهندس بابایی مدیر جهاد کشاورزی که برگزار شد، طی سخنانی گزارشی از عملکرد، اقدامات و مسائل و مشکلات منابع طبیعی را بیان کرد.

حجت‌الاسلام طهماسبی و بابایی پیرامون اهمیت منابع طبیعی از دیدگاه اسلام و مسائل و مشکلات مربوط به حوزه کاری مطالبی را بیان کردند.

 در پایان جعفر طولابی ضمن تبریک فرارسیدن هفته منابع طبیعی و تشکر از زحمات کارکنان این اداره طی سخنانی مطالبی را در خصوص اهمیت و نقش منابع طبیعی در زندگی جوامع بشری بیان داشت.

طولابی اظهار داشت: در تعالیم اسلام سفارشات زیادی در خصوص درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی شده و کار شما به لحاظ وظیفه ذاتی حفاظت از منابع طبیعی و عرصه‌های ملی بسیار حساس و درعین‌حال ارزشمند است.

فرماندار افزود: بحمدالله با تلاش‌های صورت گرفته در بحث آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کمترین آمار در سطح استان داریم. وی تصریح کرد: متأسفانه امروزه بر اساس برآوردهای صورت گرفته مسائل زیست‌محیطی و تخریب منابع طبیعی یکی از تهدیدات جدی در جوامع بشری و در سطح جهانی است.

طولابی به مهم‌ترین این تهدیدات ازجمله تغییر اقلیم و خشک‌سالی، بهره‌برداری غیراصولی در عرصه‌های منابع طبیعی و ملی، پائین بودن سطح آگاهی مردم و فرصت‌طلبی سود جویان در تخریب جنگل‌ها و منابع ملی و زیست‌محیطی اشاره نمود.

وی در همین راستا خواستار فرهنگ‌سازی، آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه از طریق ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی مانند آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها، سازمان تبلیغات و همچنین سازمان‌های مردم‌نهاد و فضای مجازی گردید.

فرماندار در حوزه عمرانی بر توسعه سیل بندها، ایجاد سدهای خاکی و انجام طرح‌های آبخیزداری تأکید کرد.

 وی همچنین خواستار همکاری و تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط و اعضای شورای تأمین با اداره منابع طبیعی در برخورد با متخلفان و معترضان به عرصه‌های طبیعی و اراضی ملی گردید.

طولابی با اشاره به فرارسیدن سال جدید و روز طبیعت و همچنین آغاز کوچ بهاره عشایر خواستار پیش‌بینی تمهیدات لازم به‌منظور پیشگیری از تخریب مراتع و جنگل‌ها گردید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات