مدیر کمیته امداد اهر:

بهره مندی ۱۸۰کودک دارای سوءتغذیه از بسته های حمایتی

مدیر کمیته امداد اهر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان به سیاست های کمیته امداد در جامعه اشاره کرد و گفت: بعضاً گفته شود رویکرد کمیته امداد افزایش تعداد مددجویان بوده ولی نه تنها این طور نیست بلکه در تلاشیم تا با خودکفایی و ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان آنها را از نیازمندی به کمیته امداد بی نیاز سازیم.
کد خبر: ۸۹۹۵۱۵۰
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ارسلان طهماسبی با اشاره به اینکه کودکان دچار سوء تغذیه در اهر از بسته های حمایتی کمیته امداد برخوردار هستند، افزود: امسال برای ۱۸۰ کودک سوءتغذیه در شهرستان اهر بسته های حمایتی و سبد کالای خاص اختصاص داده ایم تا حدالامکان بخشی از نیازهای آنها را برطرف کرده باشیم.

وی بیمه تامین اجتماعی را از نیازمندی های روز مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد، بیان داشت: طی سیاست های ابلاغی هیچ وقت اجازه نداده ایم تا مددجویان از بیمه تامین اجتماعی که می تواند پس از بازنشستگی محل درآمدی برای آن ها باشد بی بهره بمانند به طوری که با این رویه امسال شاهد بازنشستگی ۲۵ نفر از مددجویان نیز بوده ایم.

طهماسبی توسعه شبکه مشارکت های مردمی را از دیگر سیاست ها و رویکردهای کمیته امداد امام خمینی(ره) دانست و گفت: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده کمیته امداد اهر در این راستا اقدامات و فعالیت های موثری انجام داده است به طوری که به بیش از ۴۲۲ نفر از مددجویان تسهیلاتی در قالب قرض الحسنه در بخش های مختلف پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه داشتن مسکن یکی از آرزوهای مددجویان کمیته امداد است، افزود: طبق برنامه ابلاغی ۳۸ واحد مسکن مددجویی در شهر و روستاهای اهر احداث و خریداری شده، بیش از ۸۵ مورد تعمیر مسکن و احداث ۴۸ مورد سرویس و حمام با مجموع هزینه کرد ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از فعالیت های کمیته امداد در بخش مسکن بوده است.

طهماسبی یادآور شد: کفالت، تکریم و اکرام ایتام از جمله مواردی است که مورد تاکید ائمه اطهار (ع) بوده و هدف از اجرای طرح اکرام ایتام، کودکانی که از داشتن پدر محروم اند از طریق حامیان عزیز به عنوان فرزندان معنوی مورد حمایت قرار گیرند که در اهر ۲۶۰ کودک یتیم از طریق ۷۴۲ حامی حمایت می شوند.

طهماسبی با تاکید بر اینکه نیازهای مددجویان، مسکن و جهیزیه نوعروسان نیازمند تحت حمایت کمیته امداد شهرستان اهر از محل صدقات تامین می شود، خاطرنشان کرد: امسال اهری ها ۲۸۰ میلیون تومان صدقه داده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۰ درصدی دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار