در ۳۷ کیلومتری شهرستان نمین روستایی وجود دارد به نام "فتح مقصود" که اهالی از نعمت آب، گاز و شبکه‌های مخابراتی محروم هستند و ناامید از مسئولان، روز و شب می‌گذرانند.
کد خبر: ۸۹۹۵۱۹۱
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶

محرومیت در روستای

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی شکوه فرهنگ نمین، در ۳۷ کیلومتری شهرستان نمین روستایی وجود دارد به نام "فَتَح مقصود" که رنگ و بویی از آبادانی در آنجا به چشم نمی‌خورد و اهالی با کمبود امکانات رفاهی و بهداشتی مواجه هستند.

هر چقدر بیشتر داخل روستا قدم بزنی، می‌توانی سادگی و محرومیت را در چهره‌های معصوم مردمانش به روشنی ببینی، بطوریکه اهالی در گرد و غبار کار‌های کشاورزی و دامداری فراموش شده اند.

اوج محرومیت در روستای فتح مقصود شهرستان نمین به حدی است که با وجود گذشت سال ها، اهالی این روستا به دلیل نبود آب شرب، گاز خانگی و عدم آنتن دهی شبکه‌های مخابراتی و تلویزیون به شدت در مضیقه هستند.

از دیگر مشکلات اهالی تعطیلی تنها مدرسه این روستا و نبود امکانات بهداشتی و پزشکی است بطوریکه که اهالی برای تحصیل و درمان مجبورند به روستا‌های اطراف که فاصله نسبتا زیادی با روستای خودشان دارد و حتی در مواقع بارش برف امکان تردد وجود ندارد، بروند.

یکی از اهالی این روستا  در مورد مشکلات روستا اظهار کرد: با وجود اینکه لوله‌کشی گاز تا ۵ کیلومتری این روستا آمده و نزدیک ۱۰۰ نفر جمعیت دارد و در تابستان حتی این تعداد افزایش پیدا می‌کند، اما مردم روستا از نعمت آب و گاز محروم هستند و از نفت برای گرم کردن خانه‌های خود استفاده می‌کنند؛ به اداره گاز هم زیاد مراجعه کرده ایم، ولی توجهی نمی‌کنند و می‌گویند جمعیت روستای شما برای برخورداری از نعمت گاز کمتر است.

محرومیت در روستای

یکی دیگر از اهالی خونگرم این روستا از بی توجهی و برخورد نامناسب برخی مسئولین شهرستان گلایه کرد و افزود: برای حل مشکل گاز این روستا چندین بار به فرمانداری مراجعه کرده و نامه نوشته ایم و هیچ نتیجه‌ای نداشته و حتی به ما گفتند که در آن روستا سکونت نداشته باشید و به روستا‌های نزدیک مهاجرت کنید و حتی به دلیل کثرت مراجعه، مدتی اجازه ملاقات با مسئولین را نمی‌دادند.

غفاری ضمن تشکر از کارکنان اداره برق شهرستان که در مواقع نیاز در کوتاهترین زمان ممکن در روستا حاضر می‌شوند گفت: زندگی با این امکانات و با وجود داشتن ۶ فرزند خیلی سخت است و از هیچ جایی هم حقوقی دریافت نمی‌کنیم و فقط از طریق کشاوزی و دامداری روزگار می‌گذرانیم.

محسن دیگر اهالی این روستا با بیان اینکه مشکلات روستا بیش از حد معمول است گفت: علاوه بر مشکل نبود گاز و امکانات بهداشتی و پزشکی، اهالی از نبود آب شرب مناسب و آنتن دهی شبکه‌های مخابراتی رنج می‌برند.

وی در ادامه از تعطیلی تنها مدرسه این روستا گلایه کرد و گفت: فرزندان ما برای تحصیل مجبور هستند به روستا‌های اطراف بروند و به خاطر مسافت طولانی و صعب العبور بودن مسیر، این امر بسیار دشوار است.

محرومیت در روستای

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، بهره‌مندی از نعمت گاز و آب یکی از حقوق اساسی مردم چه در مناطق روستایی و چه در مناطق شهری است و حتی مقام معظم رهبری نیز همواره در فرمایشات خود نسبت به ریشه کنی فقر در جامعه به مسئولان تاکید کرده اند.

با این وجود، آقایان مسئول بایستی مردم این دیار را دریابند و پیگیر حل مشکلات این روستا باشند چرا که مردمان این روستا با وجود مشکلات فراوان هنوز به مهاجرت فکر نکرده اند و سال هاست چشم انتظار مسئولان برای رفع مشکلاتشان نشسته اند.

ارسال نظرات