کارشناس فضای مجازی گفت: پلیس روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ کانال با موضوعات ضد اخلاقی و تروریستی را به تلگرام گزارش می‌دهد که برخی از آن‌ها مسدود.
کد خبر: ۸۹۹۵۱۹۷
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، ابوالفضل دربانیان در نشست آسیب‌های فضای مجازی در روستای میغان شاهرود که به همت پایگاه امام خمینی (ره) حوزه بسیج مساجد و محلات کربلا برگزار شد، با اشاره به آمار اعلام‌شده از سوی برخی مراجع اظهار داشت: ۶۶ درصد از جرائم سایبری کشور در تلگرام و اینستاگرام و مابقی جرائم در بیش از ۹۳۰ هزار سایت و شبکه اجتماعی که در کشور فعال هستند، اتفاق می‌افتد.
وی تصریح کرد: پلیس روزانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کانال با موضوعات ضد اخلاقی و تروریستی را به تلگرام گزارش می‌دهد که برخی از آن‌ها مسدودشده و برخی از آن‌ها مسدود نمی‌شود.
کارشناس فضای مجازی ادامه داد: اطلاعات بیش از ۴۰ میلیون ایرانی در سرور‌های کشور‌های بیگانه (آمریکا و انگلیس) ذخیره می‌شود و دولت این دو کشور توانایی دسترسی به این اطلاعات را دارند.
دربانیان عنوان کرد: وجود کانال‌ها و گروه‌های ناسالم در تلگرام که به اخلاق، عقاید، اقتصاد، فرهنگ و ... مردم ایران آسیب می‌زنند، فراوان است و طبق آمار رسمی هر هفته حدود ۱۶ تا ۲۰ هزار کانال و به‌طور متوسط روزانه دو هزار و ۵۰۰ کانال تلگرامی فیلتر می‌شوند و، چون سرور این پیام‌رسان در خارج از کشور است، هیچ تعهدی نسبت به این قضیه ندارد و باید در چارچوب قانونی جمهوری اسلامی گام بردارد و کانال‌هایی که خلاف قوانین کشور فعالیت می‌کنند را ببندد یا به هر نوعی جلوی آن‌ها را بگیرد.
وی اضافه کرد: ایجاد مشکلات امنیتی با پخش اخبار دروغ و جریان‌سازی بر ضد نظام و هماهنگی با رسانه‌های خارجی برای پیشبرد فتنه و اغتشاش و ایجاد بستری برای جرائم سایبری و خروج ارز از کشور به‌گونه‌ای که بر اساس برآورد‌ها ۶۰ درصد مبلغ سه میلیارد دلاری که سالانه برای واردات پهنای باند کشور هزینه می‌شود، تنها برای پهنای باند تلگرام است؛ این بدان معناست که تلگرام سالانه حدوداً هشت هزار میلیارد تومان از درآمد‌های ملی را بر باد می‌دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها