در مراسم اختتامیه چهارمین دوره معرفی برتی های پژوهش فرهنگی، برترین‌های پژوهش فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش‌های پژوهش‌ های بنیادی، کاربردی، ایده‌های برتر و ترجمه معرفی و همچنین از پژوهشگران برتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شدند.
کد خبر: ۸۹۹۵۱۹۸
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آیین اختتامیه چهاردهمین دوره از معرفی برترین‌ های پژوهش فرهنگی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد، محمد سلگی مدیر پژوهشگاه و جمعی از نویسندگان و مؤلفان برگزار شد.

در این مراسم، برترین‌های پژوهش فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش‌های پژوهش‌ های بنیادی، کاربردی، ایده‌های برتر و ترجمه معرفی و همچنین از پژوهشگران برتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شدند.

در این برنامه آثار پژوهشی برتر ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و نیز معاونت‌ها، مراکز و سازمان‌ های متبوع، که براساس معیار‌های آسیب‌شناسانه، کاربردی و شامل ارائه راهکار و در راستای مأموریت‌ها و نیاز‌های پژوهشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داوری شدند، معرفی خواهند شد.

برنامه معرفی برترین‌ های پژوهش فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس اهداف و وظایف پژوهشگاه و در راستای رفع نیاز‌های پژوهشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌ شود.

تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه فرهنگ و هنر و نیز معرفی آثار پژوهشی برجسته در این حوزه، با هدف حمایت از مطالعات پژوهشی و تقویت آفرینش‌ های فرهنگی و هنری از اهداف برگزاری این برنامه است.

در پایان این مراسم، پژوهش‌های برتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شدند.

در بخش ایده برتر: طرح پژوهشی (پایگاه فرهنگ و هنر مازندران) با طراحی و مدیریت آقای حسین نورانی کوتنائی به عنوان طرح برتر معرفی شد.

در بخش پژوهش‌های بنیادی: طرح تأثیر فضای محیطی بر تحولات فرهنگی، مورد ایران پساجنگ اثر مرتضی مردی‌ها و همچنین کتاب دوجلدی چشم‌ انداز‌های فرهنگ معاصر ایران اثر نعمت‌الله فاضلی مشترکاً به عنوان برگزیده معرفی شدند.

در این بخش همچنین تحلیل محتوای کتاب‌ های کودکان و نوجوانان به زبان کردی از ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۱ اثر جبار اسلامی‌ پور و فرزانه فدوی شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش پژوهش‌ های کاربردی: کتاب طرحی برای نظارت بر ممیزی کتاب در ایران نوشته محمد رضایی به عنوان پژوهش برتر معرفی شد.

در این بخش همچنین کتاب تحلیل وضعیت فرهنگ کارآفرینی در شهرستان کرمانشاه و ارائه الگویی برای توسعه آن، تألیف مشترک نادر نادری، نعمت‌الله شیری، شهناز فتاحی و خانم خوش‌مرام، شایسته تقدیر شناخته شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها