معاون راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت با بیان این‌که فرصت سوزی در سیستم بسیار داریم گفت: پزشکانی داریم که به کارهای غیر حرفه‌ای مشغول هستند، در صورتی که برای تربیت هر پزشک عمومی ۵۵۰ میلیون تومان هزینه می شود.
کد خبر: ۸۹۹۵۱۹۹
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اکبر حقدوست در دومین کنفرانس ملی تحول و نوآوری سازمانی با رویکرد تحول اقتصاد مقاومتی که در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، ضمن اشاره به این‌که یکی از مشکلات کشور این است که ما حوصله برنامه ای بلند مدت را نداریم و توقع از خودمان و جامعه زیاد است گفت: رضایت‌مندی در فاصله‌ٔ بین خواسته‌ها وداشته‌ها یمان است.

 

معاون راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت افزود: در بسیاری از  کشورهای غربی در سیستم سلامت لیست انتظار بسیار طولانی است و محدودهای زیادی وجود دارد.

وی با تاکید بر این نکته که منابع  بسیار محدود است و مهم این که آنها را مدیریت درست کنیم بیان کرد: این محدودیت‌ها لاجرم به وجود می‌آید.

حقدوست در ادامه سخنان خود اقتصادی مقاومتی را گسترده‌تر از صرفه جویی و مدیریت منابع دانست و خاطرنشان کرد: اصلاح باورهای فرهنگی، اصلاح مدیریت، اقتصاد دانش بنیان و رنق فضای کسب وکار از جمله راهکارهای اصلی و اساسی در ایجاد اقتصاد مقاومتی است.

معاون راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت متذکر شد: چنانچه توقعات را مدیریت نکنیم و تا زمانی که مردم کشور باور نکند که ایران هم ثروتمند و هم فقیر است، بسیاری از اتفاقات نمی‌افتد.

وی اظهار کرد: ایران از نظرمنابع ثروتمند است؛ اما در تبدیل این منابع به ثروت فقیر است.

حقدوست اظهار کرد: چنانچه بخواهیم که اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها شکل بگیرد، باید پیوسته فرهنگی جامع در این خصوص داشته باشیم.

معاون راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت بیان کرد: متاسفانه باورهای غلط در ما شکل گرفته که عبور از آنها برای ما دشوار است، در صورتی که برای ایجاد تغییر  باید انعطاف داشته باشیم، در عین حال که در برابر ناملایمات مقاومت می‌کنیم.

 وی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی برای این بتواند به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم حرکت کند، باید انعطاف داشته باشند.

  حقدوست در خصوص مشکلات رونق اقتصادی افزود: شرکت‌های داروی از صنایع پر ود دنیا محسوب می شوند که حرکت ایران در این زمینه کند است، چون ما مسیر سرمایه گذاری را بسته‌ایم.

معاون راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت متذکر شد: دلیل رشد حبابی سهام بیمارستان‌هایی خصوصی این است که پزشک کشور نمی‌داند راهی به جزء خرید سهام  و خانه برای سرمایه‌گذاری ندارند.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی فقط صرفه جویی نیست، بلکه معنی وسیعت‌تری دارد و ما با نگاه اقتصاد مقاومتی می‌خواهیم خدمت به مردم ارائه دهیم که  همان ارتقاء سلامت مرد است.

 حقدوست اظهار کرد: هر تدبیری که محصول سلامت ارزان ارائه کند، می‌توان آن را در چارچوب اقتصاد مقاومتی معنا کرد و یکی از این محصولات نشاط است.

معاون راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت ابراز کرد: باید توجه داشت که فقط دارو و بیمارستان کمک کننده به سلامت مردم نیست، ما نشاط نداریم و باید اقتصاد مقاومتی را در حوزه وسیع تر ترجمه کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که فرصت سوزی در سیستم بسیار داریم که حیف است گفت: پزشکانی داریم که به کارهای غیر حرفه‌ای مشغول هستند، در صورتی که برای تربیت هر پزشک عمومی ۵۵۰ میلیون تومان هزینه می شود.

حقدوست افزود: پزشکان و پرستاران در کشور نمی‌توانند کار کنند و برخی از آنان به خارج از ایران می‌روند.

 وی بیان کرد: عدم ساماندهی وناهماهنگی در نیروها انسانی و عدم انعطاف در سیستم بسیار آزار دهنده است.

معاون راهبردی و هماهنگی وزیر بهداشت  یادآورشد: البته در کشور حرکت‌های بسیاری صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

ارسال نظرات