رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: تلاش آمریکا، ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است و امریکا در بسیاری از برنامه ها با شکست مواجه شده است.
کد خبر: ۸۹۹۵۲۲۲
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج  به نقل از بازتاب بروجرد  "علاءالدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس صبح جمعه در نشست خبری با خبرنگاران بروجرد که در تالار ارم برگزار شد گفت: آمریکا بعد از شکست در عراق، طراحی تجزیه عراق را در پیش گرفت که این برنامه با شکست همراه شد  و بعد از شکست در سوریه نیز که نقاط اساسی را از دست داده بود تجزیه سوریه را در نظر داشت که قطعا همه این توطئه های آمریکا با شکست همراه خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: مدتهاست که شاهد نسل کشی در یمن هستیم و بسیاری از انسان های بیگناه با سلاح های اهدایی آمریکا جان خود را از دست می دهند و بعد از چند سال از این بحران ،عربستان نتیجه ای کسب نکرده و این پروژه منجر به شکست می شود.

 

بروجردی اظهار داشت: هدف اصلی آمریکا این است که جهان اسلام را درگیر مسائل تحمیلی و جنگ نماید تا با این برنامه ها بتواند حاشیه ای امن را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند.

 

وی با اشاره به نساجی بروجرد افزود: مشکلاتی در این کارخانه وجود دارد که راه حل مشکلات این کارخانه تحصن و دست از کار کشیدن نیست بلکه باید برای رفع مشکلات برنامه ریزی شود.

 

به گفته وی سامان کاشی که یکی از برند های مهم بود با مشکلاتی جدی همراه شد و این کارخانه جزء پروژه هایی بود که برای ریاست جمهوری ارسال شد و اگر دولت کمک اساسی در این راستا انجام ندهد نه تنها مشکلی حل نمی شود بلکه وضعیت بدتر نیز خواهد شد.

 

بروجردی تبدیل کارخانه به پول برای پرداخت مطالبات کارگران را مُسکنی خطرناک دانست و افزود: اگر قرار باشد روزی همین کارخانه دوباره احیا شود باید همین کارخانه را با هزینه ای چند برابر راه اندازی کرد.

 

وی به مشکلات شهرداری هم اشاره ای کرد و گفت: یکی از مسائل نگران کننده در بروجرد دریافت کارگران شهرداری است که تبدیل به یک معضل شده  چرا که با توجه به بدهی شهرداری به تامین اجتماعی پرداخت حقوق با مشکل همراه است و این در حالیست که شهرداری از ارگان های مختلف طلب دارد و هنوز این طلب شهرداری پرداخت نشده است.

 

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از پروژه های مهم بروجرد سد آبسرده است که برای تامین آب شرب و کشاورزی احداث می شود که امسال 13 میلیارد تومان علاوه بر مبلغ مصوب شده برای آن در نظر گرفته شد و برای سال آینده نیز 14 میلیارد دیگر اختصاص داده شده که در صورت تخصیص روند پروژه بیشتر می شود.

وی  از فعالیت زاگرس خود در سال آینده خبر داد و افزود: صنعت خودروسازی بروجرد چند سالی است که دچار رکود شده اما اخیرا عظیم خودرو وارد میدان شده و به نظر می رسد که در سال آینده فعالیت خود را آغاز کند که با این کار اشتغالزایی مهمی ایجاد خواهد شد.

 

بروجردی اظهار داشت: با توجه به محدودیت های مالی دولت استفاده از سرمایه گذار برون مرزی یک ضرورت است تا بتوان ظرفیت های شغلی را ایجاد کرد و حمایت از سرمایه گذارها موضوعی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گفته وی طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی هنوز به پایان نرسیده اما در فاز اول عملیات اجرایی آن در سال 97 آغاز می شود که فرودگاه بروجرد در دل این پروژه قرار دارد.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس تصریح کرد: انتقال زندان بروجرد به خارج از شهر یکی از برنامه هایی است که در دستور کار قرار دارد و زندان فعلی در داخل شهر است و در همین راستا مرحله انتخاب زمین برای زندان در حال انجام است و برای سال 97 احداث زندان آغاز خواهد شد.

 

بروجردی با اشاره به تحقق شعار سال افزود: چندین سال است که محتوای شعار سال اقتصاد است که نشان از اهمیت این موضوع دارد اما تا زمانی که این موضوع تبدیل به فرهنگ نشود موفقیتی حاصل نمی شود  که برای تحقق شعار عزم ملی نیاز دارد چرا که با خرید کالاهای داخلی علاوه بر رونق ولاحدهای تولیدی اشتغال نیز موفق است.

 

وی قاچاق را ضربه ای به اقتصاد دانست و گفت: بیش از 20 میلیارد دلار در کشور قاچاق صورت می گیرد که نیاز است در این راستا برخوردی جدی صورت گیرد که در این راستا 6 میلیارد در عرصه قاچاق منسوجات وارد می شود که می تواند ضربه ای به کارخانه های نساجی وارد کند و نیاز است که فرهنگ سازی در این راستا صورت گیرد.

 

نماینده مردم بروجرد خاطر نشان کرد: بسیاری از شهروندان تمایل دارند تا مدیران شهرستانی از افراد بومی انتخاب شوند و در این راستا نمایندگان مجلس نسبت به تعیین تکلیف مدیریت حساس هستند تا مدیرانی موفق بتوانند وارد کار شوند.

 

بروجردی اضافه کرد: قرارگاه خاتم قرار بود چندین پرروژه مهم و بزرگ را در شهر انجام دهد اما در شورای قبلی به دلیل تصمیم گیری هایی این برنامه اجرا نشد و متاسفانه در جذب سرمایه گذار تردید هایی وجود دارد اما برای پیشبرد برنامه ها و جذب سرمایه گذار باید اقدام جدی صورت گیرد.

 

به گفته وی  در فروردین ماه سال 97 بیمارستان آیت اله بروجردی(ره) به بهره برداری می رسد و مشکلاتی که هم اکنون وجود دارد در تلاش هستیم تا هر چه سریعتر برطرف شود و بیمارستان مورد استفاده مردم قرار گیرد.

ارسال نظرات