برآورد میدانی نیروهای اطلاعات نشان می دهد حداقل ۳ هزار تروریست داعشی با ملیت های مختلف در شرق دیرالزور حضور دارد.
کد خبر: ۸۹۹۵۲۳۹
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، سال ۹۶ را باید به نام شکست گروه تروریستی داعشو حامیانش ثبت کرد؛ این نخستین جمله فرمانده بلند پایه بسیج مردمی عراق است که در شمال غرب استان نینوا و مرزهای مشترک با سوریه ضبط شده است. قسمت اول این گفتگو پیش‌تر در مشرق منتشر شد. حالا ادامه گفتگو با این فرمانده میدانی بسیج مردمی عراق از نظرتان می‌گذرد.

باورش شاید برای مخاطبان سخت باشد اما در شمال غرب استان نینوا، استراحت معنایی ندارد چرا که همه می دانند اگر تعلل کنند، عناصر تروریستی داعش در کمترین زمان ممکن از شرق استان دیرالزور برای نفوذ حمله می کنند.

فرمانده با نیروهایش در تمامی مناطق تحت مسئولیت در شمال غرب استان نینوا هماهنگ است و هر چند دقیقه با آنان صحبت می کند تا مطمئن شود خطری مرزهای شمالی عراق را تهدید نمی‌کند.

گفتگویی خواندنی با فرمانده ارشد بسیج مردمی عراق درباره آخرین تحولات منطقه 

موجی از خستگی در چشم هایش دیده می شود و آرام و قرار ندارد و می گوید دیگر صبرمان به سر آمده است؛ تاکید می کند که نمی تواند حملات مداوم تروریست ها را در مرزهای استان نینوا تحمل کند.

ابوتقی به نبردهای ۳ سال گذشته اشاره می کند و می گوید: در سخت ترین شرایط توانستیم تروریست‌های داعش را در مناطق مختلف عراق شکست دهیم و الان برایمان سخت است که تروریست ها با حمایت آمریکایی ها هر زمان که دلشان خواست حمله کنند.

گفتگویی خواندنی با فرمانده ارشد بسیج مردمی عراق درباره آخرین تحولات منطقه

تاکید می کند اگر مقامات اجازه دهند سفره داعش را در کمتر از یک ماه در شرق رود فرات جمع خواهیم کرد؛ کمی تامل می کند، حسرت تمام وجودش را فرا گرفته است اما با اعتماد به نفس خاصی می گوید که ترسی از آمریکایی‌ها نداریم.

به چهره اش دقیق که نگاه می کنیم نسبت به روزهای نخست حضورمان در شمال غرب استان نینوا صمیمی تر شده است و نگرانی هایش کمتر شده و حالا بهتر می تواند صحبت کند اما اصرار دارد با احتیاط در منطقه رفت و آمد کنیم.

گفتگویی خواندنی با فرمانده ارشد بسیج مردمی عراق درباره آخرین تحولات منطقه

فرمانده در میدان نبرد حساس و سخت گیر است و البته با نیروهایش هم در اوج درگیری ها شوخی می کند اما در پشت جبهه فرصت بیشتری دارد با نیروها صمیمی‌تر باشد و روحیه ها را بالا ببرد.

در بخش نخست گفت وگو مفصل درباره طرح آمریکا در شرق سوریه صحبت کرد و حالا ترجیح می دهد بیشتر به ناامنی‌های مرزهای شمال غرب استان نینوا اشاره کند و می گوید: تا زمانی که نیروهای ارتش سوریه به شرق استان دیرالزور و مناطق تحت اشغال داعش نرسند وضعیت به همین شکل ادامه دارد.

گفتگویی خواندنی با فرمانده ارشد بسیج مردمی عراق درباره آخرین تحولات منطقه


بیشتر بخوانید:طرح آمریکا برای حمله به دمشق همزمان با جوسازی رسانه‌ای در غوطه شرقی ناکام ماند +نقشه میدانی و تصاویر


ابوتقی حملات متوالی به مرزهای عراق به خصوص گذرگاه تل صفوک را نتیجه هماهنگی کامل نیروهای آمریکایی و تروریست های داعش می داند و تصریح می کند: آمریکایی‌ها فقط در مواردی محدود به نیروی هوایی عراق اجازه داده اند که وارد آسمان شرق سوریه شوند و تروریست های داعش را هدف قراردهند.

گفتگویی خواندنی با فرمانده ارشد بسیج مردمی عراق درباره آخرین تحولات منطقه

وی تاکید می کند هیچ خط قرمزی برای ما وجود ندارد و می گوید در روزهای گذشته با موشک هایی که برد ۴۵ کیلومتری دارند، تروریست های داعش را در شرق دیرالزور هدف قرار داده اند.

فرمانده، موشک های فعلی را برای هدف قرار دادن تروریست ها کافی نمی داند و می گوید برای منهدم کردن مواضع تروریست ها در شرق رود فرات به موشک های با برد بیشتر نیاز داریم.

از تعداد عناصر تروریستی داعش در شرق استان دیرالزور سوال می کردم و ابوتقی در پاسخ گفت: برآورد میدانی نیروهای اطلاعات نشان می دهد حداقل ۳ هزار تروریست داعشی با ملیت های مختلف در شرق دیرالزور حضور دارد.

فرمانده به طرح آمریکایی ها برای نا امن کردن عراق در آستانه برگزاری انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: تعدادی از افسران بلند پایه رژیم صدام ماموریت دارند تا عناصر تروریستی داعش را به مناطق مرکزی و جنوبی انتقال دهند تا امنیت عراق را در زمان انتخابات به چالش بکشند.

ابوتقی در پایان گفت وگو تاکید کرد نیروهای بسیج مردمی در عمق مناطق اشغالی نفوذ دارند و عملیات موشکی علیه تروریست های داعش یک پیام واضحی برای نیروهای آمریکایی بود تا متوجه شوند از تهدیدهای آنان هراسی نداریم.

پس از چند روز حضور در مرزهای شمال غرب استان نینوا حالا زمان بازگشت رسیده و ابوتقی فقط با یک جمله ما را بدرقه می کند: «تا آخرین نفس در مسیر مقاومت گام بر می داریم»

منبع:مشرق

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات