امام‌جمعه فردیس گفت: ۳۳ درصد آب موجود در شهرستان فردیس برای خنک کردن یکی از توربین‌های قدیمی نیروگاه منتظر قائم مصرف می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۵۲۴۳
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ایمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته فردیس، با اشاره به سالروز رحلت حضرت ام البنین(س) که به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا مزین شده است، اظهار کرد: همسران و مادران شهدا ایثار کردند و از عزیزان خود گذشتند. اگر آنها و ایثارگری هایشان نبودند، نه تنها انقلاب پیروز نمی شد، بلکه نمی توانستیم آن را حفظ کنیم.

مصرف ۳۳ درصد آب فردیس برای خنک کردن توربین نیروگاه قائم

امام جمعه فردیس در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و آغاز هفته نیکوکاری، عنوان کرد: امام خمینی (ره) از ابتدا به فکر افراد نیازمند جامعه بودند به همین منظور دستور تاسیس کمیته امداد را دادند تا از نیازمندان دستگیری شود.

وی با اشاره به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، گفت: متاسفانه همیشه شعار داده ایم و نه تنها دولت ها برای حفظ منابع طبیعی اقدامی نکرده اند، بلکه قوه قضاییه، مجلس وغیره نیز به موقع برای حفظ منابع طبیعی اقدام نکرده اند.

حجت الاسلام ایمانی با اشاره به اینکه نیروگاه فردیس حدود ۳۳ درصد آب فردیس را صرف خنک کردن یکی از توربین های بخار قدیمی خود می کند، تاکید کرد: این اقدام نیروگاه بی انصافی در حق مردم فردیس است و از مسئولان این نیروگاه می خواهیم نسبت به خرید یک توربین جدید اقدام کنند.

وی با اشاره به پیگیری های بسیار مسئولان فردیس برای جلوگیری از سوخت مازوت در نیروگاه منتظرقائم این شهر، خاطرنشان کرد: اگر این بحث در خطبه های نماز جمعه مطرح نمی شد و با پیگیری مردم همراه نبود، قطعا شاهد گاز سوز شدن این نیروگاه نبودیم.

امام جمعه فردیس با بیان اینکه اگر در حوزه های مختلف زیست محیطی و غیره پیگیر نباشیم، قطعا شاهد پیشرفتی نخواهیم بود، افزود: برخی افراد به جای پرداختن به مسائل اصلی کشور، به مسائل پیش پا افتاده ای مانند ورود زنان به ورزشگاه که درد مردم نیست، می پردازند و با این اقدامات می خواهند ذهن مردم را از مسائل اساسی کشور دور کنند.

وی با بیان اینکه مردم می خواهند بدانند مسئولان برای ۶ میلیون بیکار و تورم موجود در کشور چه اقدامی کرده اند، تاکید کرد: متاسفانه مسئولان کمر به رفع مشکلات نبسته اند. چرا باید کود انسانی از ترکیه وارد کشور شود؟ اینگونه مسئولان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام می کنند؟

حجت الاسلام ایمانی با تاکید بر لزوم جلوگیری از ورود کالای قاچاق در کشور، تصریح کرد: بسیاری از لوازمی که وارد کشور می شود را می توانیم تولید کنیم. ورود کالای قاچاق موجب فلج شدن چرخ اقتصاد کشور می شود به همین منظور از مسئولان مربوطه می خواهیم ورود به موقع داشته باشند و از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری کنند.

وی با اشاره به نامه رئیس دولت نهم و دهم به رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کشور به بن بست رسیده و برای بهبود وضعیت مملکت نباید شورای نگهبان در انتخابات ورود داشته باشد، رئیس قوه قضاییه عزل شود و غیره، بیان کرد: مسئولان به جای آنکه از مردم عذر خواهی کنند و در راستای بهبود وضعیت معیشتی مردم گام بردارند، فرار روبه جلو می کنند. متاسفانه هیچ یک از مسئولان به وظایف خود به خوبی عمل نمی کند.

امام جمعه فردیس با بیان اینکه مسئولان عادت کرده اند مشکلات به وجود آمده در کشور را به گردن رهبر معظم انقلاب اسلامی بیندازند و منتظر رهنمود های ایشان برای انجام کاری باشند، خاطرنشان کرد: مسئولان به جای فرافکنی، خودشان را مسئول اتفاقات بدانند و در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه مبادا روزی کشور به دست کسانی بیفتد که درد و مشکلات مردم را درک نکنند، گفت: توسعه و پیشرفت کشور در گرو کار و عمل جهادی است.

امام جمعه فردیس با اشاره به اینکه مردم از مسئولان می خواهند که به موقع به مسائل کشور ورود کنند، عنوان کرد: ملت ایران مردمی هستند که برای پیروزی و حفظ آن جان داده و همیشه در صحنه ها حضور پیدا کرده اند به همین منظور مسئولان نیز باید در راستای رفاه این مردم اقدام کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها