خبرهای داغ:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود از مشاهده و فیلمبرداری از یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع تپال شاهرود خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۵۲۵۴
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی‌اکبر قربانلو در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع تپال و توسط یکی از دوستداران محیط‌زیست مشاهده و تصویربرداری شده است.
وی با اشاره به جمعیت خوب علفخواران بزرگ‌جثه در زیستگاه‌های شاهرود افزود: وجود شکار و طعمه در این مناطق و از جمله در شکار ممنوع تپال، خوش ییلاق، مجن و توران سبب شده که این زیستگاه‌ها، برای زیست گربه‌سانان مختلف و از جمله پلنگ و یوز مناسب باشد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود با اشاره به خطراتی که گربه‌سانان بزرگ را تهدید می‌کند افزود: متاسفانه این گربه‌سانان در کل دنیا با خطرات زیادی و از جمله شکار روبرو هستند و از این رو روز حیات‌وحش امسال (امروز ۱۲ اسفندماه) با تاکید بر لزوم حفاظت از این شکارچی زیبا در سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه شعار روز حیات‌وحش امسال" گربه‌های بزرگ جثه صیادان طبیعی در معرض تهدید" است افزود: باید برای حفاظت از این حیوانات و شکارچیان طبیعی و با شکوه عزم جدی ایجاد شود.
لازم به ذکراست؛ امروز ۱۲ اسفندماه روز حیات وحش نامگذاری شده و شعار امسال این روز با تاکید بر حفاظت از گربه سان‌های بزرگ جثه انتخاب شده است.
منبع: خبرگزاری ایسنا استان سمنان
ارسال نظرات
پر بیننده ها