مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج قشم گفت: نسل دانشجو تشنه سیره نظری و عملی امام خمینی(ره) است.
کد خبر: ۸۹۹۵۲۸۰
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان هرمزگان؛مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج قشم درجمع اساتید ودانشجویان بسیجی درباره لزوم آشنایی نسل جوان و دانشجو با سیره نظری و عملی امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام راحل همیشه به دانشجویان علاقه خاصی داشتند، به همین دلیل اتفاقات و اقداماتی که در این حوزه انجام می‌شد را به خوبی رصد می‎کرد.

 وی خاطر نشان کرد: امام راحل در سخنرانی‌های متعدد علائق و خواسته‌های خویش از دانشجویان را همیشه مطرح می‎کرد.

 خالصی با بیان اینکه اقدامات امام راحل باعث ایجاد تحولات در اقصی نقاط جهان شد تصریح کرد: امام خمینی(ره) با پیگیری انقلاب اسلامی و موفقیت در به ثمر رساندن آن زمینه‌ای را ایجاد کرد که همه انسان‌های آزاده در قرن حاضر به تبعیت از اقدام انقلابی ایشان می‏توانند خواسته و دغدغه‌های به حق خویش را در برابر مستکبران مطرح کنند.
  مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت قشم همچنین با اعلام اینکه امام خمینی(ره) مبداء تحولات اساسی در جهان است و این موضوع به اذعان بسیاری از شخصیت‌های موافق و مخالف ایشان نیز رسیده است گفت: با تشکیل انقلاب اسلامی منافع بسیاری از مستکبران جهانی به دلیل روحیه استکبار ستیزی و حمایت از مظلومان امام(ره) در خطر افتاد به همین دلیل مستکبران جهانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بنای مخالفت با امام راحل و انقلاب اسلامی ایران را در برنامه کاری خویش قرار دادند.

 خالصی اضافه کرد: امام(ره) در عین حال که مسائل را به خوبی رصد می‎کرد در تصمیم‌گیری‌ها بسیار قاطع و نیز تصمیمات محکم و مناسبی در بحران‌ها و شرایط اتخاذ می‎کرد.

 وی همچنین با اشاره به علاقمندی امام خمینی به مسائل دانشجویی گفت: امام راحل از دانشجویان به عنوان جوانان روشنفکر ، جوانان ارزنده اسلام و انقلاب یاد می‎کرد و همواره بر  رفع مشکلات دانشجویان دغدغه داشت.

 حاج آقا خالصی اضافه کرد: امام راحل دانشجویان را عوامل اصلی مبارزه با عقب‌ماندگی می‌دانستند و در صحیفه خود در جلد دو درباره دانشجویان بیان فرمودند: شما جوانان تحصیلکرده ، مردان آتیه و فردا و رجال و شخصیت های آینده اجتماعید، باید بهوش و بیدار باشید و با تمامی عوامل عقب افتادگی و تفرق و ذلت ملتهای خود مبارزه کنید.

 خالصی با اعلام اینکه امام راحل کلید سعادت مملکت را در پویایی نسل جوان ودانشجو می‌دانستند بیان داشت: حضرت امام(ره) همواره اعتقاد داشتند که دانشجویان ذخایر ملت هستند و به جهت آینده نگری ایشان نسبت به اعتقادی که به قشر دانشجو داشتند، معتقد بودند کلید سعادت یک مملکت در دست دانشجویان است، و حتی در یکی از مطالب خویش مطرح کردند، دانشجوها ذخایراین ملت هستند ، مقدرات مملکت ما در آینده به دست دانشجویان است وسعادت یک مملکت کلیدش به دست معلم است و به دست دانشجو ... بنابراین هر مملکتی در عالم ، هر کشوری در عالم موجودیتش بسته است به دست دانشجو و معلم .

  وی در پایان خاطر نشان کرد: امام در وصیت نامه خویش حتی به اقداماتی که دانشجویان در حفظ انقلاب اسلامی ایران باید انجام دهند اشاره کردند و تاکید کردند:وصیت اینجانب به جوانان عزیز در دانشسراها و دبیرستانها  و دانشگاه ها آن است که خودشان شجاعانه در مقابل انحرافات قیام نمایند تا استقلال و آزادی خود و کشور و ملت خودشان مصون باشد.

ارسال نظرات