استاندار:

اتمام راه آهن چابهار زاهدان جزء برنامه هاي اقتصاد مقاومتي است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شتاب بخشي در تكميل زيرساخت هاي استان توسعه را بدنبال دارد و طولاني شدن تكميل آنها، هزينه هاي إضافي و هدر رفت منابع را بدنبال دارد
کد خبر: ۸۹۹۵۲۹۶
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سید دانیال محبی در دیدار با مشاور مدیرعامل راه آهن و فرمانده بسیج راه آهن کشور و مدیرکل راه آهن جنوب شرق " در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه اخیر هیات دولت تمامی مشکلات راه آهن جنوب شرق کشور مطرح شد و تسریع در بهره برداری آن مورد تاکید قرار گرفت.

وی با اشاره به ایمنی بالای استفاده از ظرفیت ریلی و کاهش هزینه‌های حمل کالا، راه آهن را محور توسعه استان برشمرد.

استاندار اتمام راه آهن چابهار زاهدان را جزء برنامه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، در تلاش هستیم این طرح در زودترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

محبی همچنین با اشاره به طوفان‌های شن موجود در مسیر قطار و ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای راه آهن، از اختصاص اعتبار مناسب برای تثبیت ماسه‌های روان خبر داد. مشاور مدیرعامل راه آهن و فرمانده بسیج راه آهن کشور هم در این نشست اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، بخش قابل توجهی از اعزام رزمندگان، حمل أدوات نظامی و انتقال پیکر شهدا با استفاده از ظرفیت راه آهن انجام شده است.

سرهنگ داود عباس زاده با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به صنعت ریلی کشور دارند، افزود: دولت یازدهم و دوازدهم هم برنامه‌های اساسی برای توسعه شبکه ریلی کشور انجام داده است و راه آهن به عنوان محور توسعه کشور توسط رییس جمهور مورد تاکید است.

وی تأثیر اتصال چابهار و شهر‌های استان به شبکه ریلی کشور را در جهت ایجاد تحول در محور شرق بسیار حائز اهمیت دانست.

مجید ارجونی مدیرکل راه آهن جنوب شرق هم با تشریح برخی مشکلات و نواقص خط آهن زاهدان - بم، خواستار اختصاص اعتبار برای رفع این نواقص شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار