خبرهای داغ:
مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
رضوانی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری نمایشگاه با جدیت وارد کار شده و ناشران بزرگ بدانند در صورت عدم حضور در استان ها، در نمایشگاه تهران نیز نمی توانند شرکت کنند
کد خبر: ۸۹۹۵۳۲۰
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین داریوش رضوانی در آیین گشایش دوازهمین نمایشگاه سراسری کتاب قزوین بیان کرد: باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در خانواده ها نهادینه شود و برای نهادینه شدن این کار، باید هرکس از خود شروع کند.
وی گفت: کار فرهنگی در استان ها به دلیل کمبود منابع و وجود محدودیت ها، بسیار دشوار و پیچیده است ولی استان قزوین با همدلی و همراهی در تحقق انتظارات فرهنگی، بسیار موفق عمل کرده است.
مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: افزایش یارانه بن کتاب را در صورت نیاز در دستور خواهیم داشت و 6 ماه فرصت زمانی برای برگزاری نمایشگاه فرهنگی در ادارات کل استان ها بسیار کم است.
رضوانی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری نمایشگاه با جدیت وارد کار شده و ناشران بزرگ بدانند در صورت عدم حضور در استان ها، در نمایشگاه تهران نیز نمی توانند شرکت کنند.
وی عنوان کرد: شعار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که ایران فقط تهران نیست و از همین رو به شهرستان ها توجه ویژه ای دارند و در همین راستا برای راه اندازی کتابفروشی های بزرگ به شهرستان ها، تسهیلات پرداخت می شود.
مشاورمعاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ناشران باید اولویت خود را حضور در استان های کم برخوردار قرار دهند و البته قزوین نماد فرهنگی در خوشنویسی، کتابت، ایثار و شهادت است و خدمات ارزشمندی را به جهان اسلام داشته است.
رضوانی تصریح کرد: نمایشگاه کتاب، ویترینی از رویداد های فرهنگی است و به همین منظور انجمن های علمی و ادبی را در حمایت از اهل قلم و محققان با اعطای تسهیلات در دستور کار قرار داده ایم.
وی یادآور شد: باید طبق ضوابط و قوانین شان نویسنده و اهل قلم را حفظ و تکریم کنیم به همین منظور اهل قلم می توانند در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد به صورت آنلاین برای رفع اشکالات کتاب های خود اقدام کنند.
مشاورمعاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در قالب طرح های عیدانه، بهارانه و زمستانه از طرح های خرید و فروش کتاب حمایت می کنیم و باید تلاش کنیم فرهنگ کتاب با ابزار خود بالا برود.
رضوانی در ادامه بیان کرد: امروزه 600 شهر در حال رقابت برای تبدیل شدن به پایتخت کتاب قرار دارند و اگر کارهای مورد نظر را انجام دهند به پایتخت کتاب تبدیل می شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برگزاری نمایشگاه و این رویداد فرهنگی فرایند گسترده و پیچیده ای بوده و نیاز به مقدمات و هماهنگی زیادی دارد تا در نهایت به برگزاری نمایشگاه یا ویترین فرهنگی استان منجر شود.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها