مسلمانی در معنای عام آن است که فرد، اصل اسلام را پذیرفت و شهادتین را بیان‌کرد ولی پایبندی عملی به احکام اسلامی ندارد و معنای دوم مسلمانی هم پایبندی کامل به احکام اسلامی است که مترادف با مؤمن است.
کد خبر: ۸۹۹۵۳۳۴
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمد‌زمان رضایی در خطبه‌های نماز جمعه زیراب سوادکوه با اشاره به معنای عام و خاص مسلمانی، اظهار کرد: مسلمانی در معنای عام آن است که فرد، اصل اسلام را پذیرفت و شهادتین را بیان‌کرد ولی پایبندی عملی به احکام اسلامی ندارد و معنای دوم مسلمانی هم پایبندی کامل به احکام اسلامی است که مترادف با مؤمن است.

وی با بیان برخی صفات مسلمانان، افزود: استقامت در راه دین، اهل بصیرت‌بودن، تشخصی حق و باطل در فضای خاکستری و شناخت و تقویت حق‌ است.

امام‌جمعه زیراب سوادکوه با اشاره به اینکه مسلمانان واقعی با توکل بر خدا و تلاش و مجاهدت به دنبال عزت اقتصادی هستند، خاطر‌نشان کرد: مسلمان اهل ضعف و سستی نیست و مسلمان ممکن‌ است که در استضعاف قرار‌ گیرد و مظلوم واقع‌ شود ولی هرگز ظلم‌پذیر نیست و باید تلاش کند تا از استضعاف خارج‌ شود.

رضایی از تلاش برای انحراف افکار‌ عمومی از موضوع‌های اصلی خبر‌ داد و گفت: کمبود فضای ورزشی و تفریحی اختصاصی برای زنان و دختران و با عدم وجود پارک ویژه برای زنان باید در دستور کار قرار‌ گیرد ولی تلاش می‌شود تا اذهان را از موضوع‌های اصلی منحرف کنند و گِره‌های زندگی، کمبود اشتغال، مشکل ازدواج و مشکلات مختلف را بخاطر حجاب در جمهوری اسلامی بیان می‌کنند و افکار عمومی را از موضوع‌های مختلف و حقیقی منحرف کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها