رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان گفت: افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی تثبیت و ایجاد اشتغال را تضمین می‌کند.
کد خبر: ۸۹۹۵۳۳۵
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، خالد جعفری در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، چون تزریق خون تازه دررگ‌های تشکل‌های بخش کشاورزی است که می‌تواند در راستای توانمند سازی این تشکل‌ها تاثیرگذار باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان بیان کرد: مدیریت حفظ و افزایش سرمایه صندوق باید توسط سهامداران این صندوق اجرایی شود تا تضمینی برای توسعه اشتغال در بخش کشاورزی باشد.

وی افزود: مشارکت تشکل ها، تعاونی‌های روستایی و اتحادیه‌های کشاورزی در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی نقش مهمی در ایجاد شغل و تثبیت آن ایفا خواهد کرد.

وی عنوان کرد: می‌طلبد علاوه بر تزریق اعتبارات دولتی به صندوق، بخش خصوصی نیز سهم برابری در افزایش سرمایه صندوق داشته باشد.

جعفری در ادامه سرمایه فعلی صندوق را ۳۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ایجاد و تثبیت اشتغال باید از اهداف اولویت‌های اصلی صندوق در جهت پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی باشد و از توجه به تولید نیز نباید غافل شد.

به گفته وی، زنان روستایی می‌توانند در رونق اقتصادی بخش کشاورزی استان کردستان بسیار مثمرثمر باشند.

وی ایجاد صندوق استانی خرد زنان روستایی در کردستان را به عنوان یک ظرفیت در بخش کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: نقش بانوان روستایی در فعالیت‌های کشاورزی و رونق اقتصادی مهم و بسیار پر رنگ باید باشد، و این ایفای نقش زنان می‌تواند سرمایه این صندوق‌ها را افزایش دهد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان تاکیدکرد: مشارکت بیشتر ایشان در بخش‌های زراعت و باغبانی علاوه بر افزایش سرمایه سبب رونق زراعت و باغداری در استان می‌شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات