مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانش آموزی: با تمهیدات اندیشیده شده قرار است دوره های یاوران ولایت با شرکت 18 هزار فرمانده بسیج دانش آموزی برای اولین بار به طور متمرکز، سال آینده در مشهد مقدس برگزار شود.
کد خبر: ۸۹۹۵۳۶۰
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حبشی زاده با بیان دوره یاوران ولایت با هدف تربیت کادر در تراز انقلاب اسلامی چهار سالی است که جزء برنامه ها و راهبردهای اصلی بسیج دانش آموزی قرار گرفته و در این طرح، دانش آموز محور اصلی فعالیت های بسیج در مدرسه است.

وی ادامه داد: پیش از این هر استان به طور جداگانه دوره های یاوران ولایت را ویژه فرماندهان بسیج دانش آموزی که دانش آموزان پایه یازدهم هستند، برگزار می کرد اما بنا داریم با بهره گیری از ظرفیت استان ها و مراکز فرهنگی، حرکت نویی را آغاز کرده و تمامی این فرماندهان را از سراسر کشور در مشهد مقدس گردهم آوریم.

حبشی زاده یادآورشد: در تابستان هر سال دانش آموزانی که به عنوان فرمانده بسیج دانش آموزی انتخاب می شوند، در دوره های پنج یا شش روزه یاوران ولایت شرکت کرده و با بهره گیری از محتواهای تربیتی و تشکیلاتی که از طریق مکتوبات و تابلوهای آموزشی در اختیار استان ها قرار می گیرد، آموزش های تشکیلاتی و مهارتی را فرا می گیرند.

قائم مقام فرهنگی  سازمان بسیج دانش آموزی تصریح کرد: هنوز زمان دقیق برگزاری این دوره آموزشی مشخص نشده اما احتمالا تابستان سال 97 باشد، اظهار داشت: در قالب دوره های یاوران ولایت، فرماندهان بسیج دانش آموزی که از آنها به عنوان افسران جنگ نرم نام برده می شود، آموزش های مختلف را فرا می گیرند.
قائم مقام سازمان بسیج دانش آموزی با یادآوری این نکته که از 18 هزار فرمانده بسیج 9 هزار نفر آنان را خواهران تشکیل می دهند، افزود: این فرماندهان باید اعضای شورای خود را از میان دانش آموزان انتخاب کرده و در زمینه جذب دانش آموزان به بسیج فعالیت کنند.
حبشی زاده بیان داشت: از آنجا که به طور میانگین در هر مدرسه بین 50 تا 100 نفر از دانش آموزان عضو بسیج هستند، فرماندهان باید با تشکیل گروه های تربیتی و حلقه و هسته های صالحین، برنامه های جذابی را تدارک دیده و در موضوعات مختلفی همچون خبرنگاری، فضای مجازی، خادمی شهدا، نماز جماعت، مهدویت، حجاب و عفاف و مباحث تغذیه سنتی و محیط زیست فعالیت داشته باشند.
وی با بیان اینکه دانش آموزان بسیجی باید در قالب هسته های سه نفره سازماندهی شوند، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های دریافتی این هسته ها در اکثر مدارس تشکیل و با استقبال دانش آموزان مواجه شده است و فرماندهان نیز توانسته اند جذابیت برنامه های بسیج را بالا برده و دانش آموزان را استعدادیابی کرده و برای فعالیت در دیگر عرصه ها آماده کنند.
قائم مقام سازمان بسیج دانش آموزی برگزاری اردوهای راهیان نور با هماهنگی مدیر مدرسه را از دیگر وظایف فرماندهان بسیج دانش آموزی عنوان کرد و گفت: همچنین این فرماندهان در هفته بسیج دانش آموزی می توانند با خلاقیت خود، طرح ها و برنامه های نو را در سطح مدرسه انجام دهند.
حبشی زاده از جمله این برنامه ها را مشارکت خودجوش این فرماندهان همراه با دیگر دانش آموزان در جمع آوری، بسته بندی و اعزام وسایل مورد نیاز زلزله زدگان استان کرمانشاه برشمرد و اضافه کرد: این فرماندهان از آنجا که در دوره متوسظه دوم تجربه فعالیت در بسیج را دارند پس از ورود به دانشگاه نیز می توانند به راحتی در عرصه فعالیت های بسیج دانشجویی نیز ورود پیدا کنند.

ارسال نظرات