خادم بسیجی جهادگر در گفت‌و گو با «بسیج» مطرح کرد
سجادی گفت: فعالیت‎های فرهنگی- اجتماعی در قالب محرومیت زدایی، مثل سواد آموزی با توجه به سطح پایین سواد در منطقه بلوچستان که یکی از دلایل گرایش آن‎ها به مذاهب مختلف است، صورت گرفت.
کد خبر: ۸۹۹۵۳۷۶
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
سید علیرضا سجادی خادم بسیجی گروه جهادی محمد رسول الله در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج پیرامون اقدامات این گروه جهادی عنوان کرد: این گروه حدود هشت سال در استان سیستان و بلوچستان فعالیت خود را آغاز کرده، و با توجه به محرومیت این منطقه برنامه بلند مدتی در این زمینه طراحی شده است.
وی بیان کرد: عمده فعالیت این گروه جهادی کادر سازی و تربیت نیروی فرهنگی- بومی مناطق بلوچستان است، و معمولا در مناطق شیعه نشین بلوچستان مثل مناطق دنگان وایران شهر در حال فعالیت است.
سجادی اظهار داشت: سالانه در ایام تبلیغی و تعطیلی اعزام مبلغ به مناطق دنگان و ایران شهر و نیز حدود هشت اردوی جهادی- محرومیت زدایی به این مناطق صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: فعالیت‎های فرهنگی- اجتماعی در قالب محرومیت زدایی، مثل سواد آموزی با توجه به سطح پایین سواد در منطقه بلوچستان که یکی از دلایل گرایش آن‎ها به مذاهب مختلف است، صورت گرفت.
سجادی در ادامه مطلب افزود: بحث سواد آموزی توسط دانشجویان، طلبه‎ها و بسیجیان اعزامی به منطقه انجام شد.
وی بیان کرد: متاسفانه اعتیاد در مناطق بلوچستان به دلیل بی سوادی و بیکاری بسیار بالاست، بنابراین از دیگر برنامه‌های صورت گرفته توسط گروه جهادی محمد رسول الله ترک اعتیاد است، که این کار با جذب افراد معتاد و فرستادن آن‎ها به کمپ ترک اعتیاد صورت پذیرفت.
وی با اشاره به برنامه اردوهای علمی- معرفتی که برای نیروهای فرهنگی حاضر در منطقه برگزار می‌شود عنوان کرد: این افراد در قم آموزش دیده و درایام مختلف در منطقه بلوچستان به منظور فعالیت‎های مختلف حضور می‌یابند.
سجادی در زمینه اقدامات عمرانی صورت گرفته گفت: این گروه جهادی تمام تلاش خود را به منظور آماده سازی زیرساخت‌های فعالیت فرهنگی به کار گرفته، که از جمله این اقدامات تاسیس کانون فرهنگی، احداث خانه عالم به منظور استقرار مبلغ برای فعالیت در منطقه بلوچستان است.

ارسال نظرات