معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان

جمع آوری بیش از ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات در سطح استان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات در سطح استان جمع‌آوری شده که نسبت به سال گذشته، ۱۰۲ درصد رشد داشته است
کد خبر: ۸۹۹۵۳۹۷
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
محمود میرامامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از زاهدان، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات در سطح استان جمع‌آوری شده که نسبت به سال گذشته، ۱۰۲ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از این رقم، یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون تومان زکات واجب، یک میلیارد و ۶۱۴ میلیون تومان زکات مستحب، یک میلیارد و ۹۶۵ میلیون تومان زکات فطریه عام و ۵ میلیون و ۷۴۳ هزار تومان نیز به‌عنوان زکات فطریه سهم سادات پرداخت شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان بیان کرد: بیشتر زکات واجب پرداخت شده شامل ۸۴۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم گندم، ۳۴۶ هزار و ۴۹۱ کیلوگرم جو، یک میلیون و ۵۶۸ هزار و ۲۸۲ کیلوگرم خرما و یک نفر شتر می‌شود.

وی اظهار کرد: علی‌رغم خشکسالی‌های چندین ساله که کشاورزان و دامداران استان را با مشکلات بسیار مواجه ساخته است، اما مردم متدین استان هیچگاه از پرداخت زکات غفلت نکرده‌اند.

میرامامی با بیان اینکه زکات، گره‌گشای مشکلات نیازمندان است، افزود: زکات جمع‌آوری‌شده در بخش‌های مختلف از جمله کمک به ایجاد اشتغال محرومان، تهیه جهیزیه، تهیه و بازسازی مسکن، تأمین هزینه‌های درمانی و کمک هزینه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند مصرف می‌شود.
ارسال نظرات