رئیس جمعیت هلال احمر خاش گفت: دومین کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات تفتان پس از جستجو چند روزه تیم‌های اعزامی امداد و نجات کوهستان صبح امروز پیدا شد.
کد خبر: ۸۹۹۵۴۲۵
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرنگار ،محمد امین حسین زهی رئیس جمعیت هلال احمر خاش در گفت:بدنبال تلاش‌ها و جستجو‌های بی وقفه نیرو‌های امدادگر، نجاتگر و داوطلب جمعیت هلال احمر شهرستان‌های خاش و میرجاوه کوهنورد مفقود شده دوم پیدا شد.

حسین زهی با تائید صحت و سلامت مفقود دوم افزود:تقریبا دوازده ساعت پس از یافتن مفقود اول، مفقود دوم ساعت ۸:۳۰ دقیقه بوقت محلی در روستای بلورون و میرشیر از منطقه تفتان یافت شد.

حسین زهی افزود:تمهیدات لازم جهت انتقال مفقود اندیشیده شده و در صورت مساعد بودن شرایط جوی در منطقه کوهستان، بالگرد جهت انتقال یافته شده اعزام خواهد شد.

کوهنورد مفقودی  هیچ وسیله‌ای برای موقعیت یابی خود نداشت

بخشدار بخش لادیز نیز  گفت: در باره موقعیت دقیقی که کوهنورد در آنجا پیدا شد، گفت: این فرد در منطقه "کوت ریگی" در ارتفاع ۳۵۰۰ متر قله تفتان پیدا شد.

ریگی ادامه داد: عملیات جستجو با تیم‌های بیشتر متشکل از مردم و اعضای شورا، معتمدین و راهنمایان محلی دهیار تمین و دهیار جش از ساعت ۵ صبح امروز در ارتفاعات تفتان در بخش لادیز شهرستان میرجاوه جهت یافتن کوهنورد دوم آغاز شد که خوشبختانه ساعتی پیش این کوهنورد نجات یافت.

وی تصریح: با توجه به اینکه محل پیدا شدن این کوهنورد در ارتفاع بالاست و منطقه نیز صعب‌العبور است در حال هماهنگی با اورژانس هوایی برای انتقال این فرد هستیم در غیر این صورت این فرد باید تا جایی که بتوان وی را با خودرو حمل کرد توسط نیرو‌های امدادی به سمت پایین منتقل شود. خودور‌های امدادی تا جایی که امکان تردد داشتند در محل مستقر و آماده خدمت رسانی هستند.

بخشدار لادیز گفت: متأسفانه این کوهنورد هیچ وسیله‌ای برای موقعیت یابی خود نداشت و با خاموش شدن گوشی تلفن همراه از عصر دیروز ارتباط با او قطع شد. باوجوداینکه در ساعات اولیه جستجو و برقراری ارتباط با وی تذکر داده شد محل خود را ترک نکند، وی چندین بار موقعیت خود را عوض کرد و همین موضوع سبب شد تا یافتن او با مشکل مواجه شود.



انتهای پیام

ارسال نظرات