نماینده ولی فقیه در هرمزگان به همراه ائمه جمعه سراسر استان هم اکنون در حال بازید از بزرگترین پروژه آبشیرین کن کشور در ساحل بندرعباس می باشند.
کد خبر: ۸۹۹۵۴۲۹
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبر گزاری شبستان؛به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، در این بازدید که با حضور آیت الله نعیم آبادی و امامان جمعه شهرستان ها و بخش های استان هرمزگان در حال انجام است، بازدیدگنندگان در جریان فعالیت های پروژه و همچنین مسائل زیست محیطی طرح قرار گرفتند.

 

امین قصمی، مدیرعامل آبفای هرمزگان در این بازدید گفت: فاز اول آبشیرین کن بندرعباس در تابستان سال جاری افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

وی در خصوص جزییات پروژه آبشیرین بندرعباس افزود: این پروژه با ظرفیت نهایی 100 هزار مترمکعب در شبانه روز و اعتبار 205 میلیون دلار اجرایی شده است که فاز نخست آن با ظرفیت 20 هزار مترمنکعب و اعتبار 2500 میلیارد ریال در حال اجراست که به زودی وارد مدار بهره برداری می شود.

 

قصمی با بیان اینکه فرآیند تصفیه این پروژه به روش اسمز معکوس RO است، تامین بخشی از نیاز آبی شهر های بندرعباس، بندرخمیر و روستاهای غرب را از جمله اهداف اجرای این پروژه برشمرد.

 

 

وی، انتقال آب از آبشیرین کن بندرعباس تا مخازن مرکزی داماهی را از طرح های این پروژه بزرگ ذکر کرد و گفت: این طرح با هدف ایجاد تاسیسات لازم جهت انتقال آب تولیدی از آبشیرین کن به مخازن داماهی این شهر و تامین کمبود آب شهر بندرعباس و مناطق غربی شامل شهرها و روستاهای غرب بندرعباس اجرایی شده است.
 

 

مدیر عامل آب و فاضلاب استان هرمزگان اظهار کرد: این خط انتقال به طول 33 کیلومتر و با لوله های فولادی به قطر 1200 میلیمتر است که در حال حاضر پیمانکار آن انتخاب شده است که در صورت رفع برخی مشکلات پیش رو به زودی اجرایی می شود.

 

وی افزود: آبفای استان علاوه بر تولید منابع آبی، وظیفه انتقال آب را نیز به عهده دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر طول شبکه توزیع آب استان2400 کیلیومتر است که 45 درصد آن نیازمند بازسازی در جهت کاهش هدررفت آب است.

 

ارسال نظرات