پیش بینی ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای لایحه مساعدت اجتماعی

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی با اشاره به اینکه توجه به ارتقای شاخص‌های رفاه اجتماعی برای همه آحاد جامعه یکی از انتظارات مردم از دولت است، گفت: در سال جاری ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای لایحه مساعدت اجتماعی پیش بینی شده است.
کد خبر: ۸۹۹۵۴۴۴
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان؛دکتر علی ربیعی در مراسم افتتاح مرکز نگهداری از معلولین ذهنی حبیب بن مظاهر بندرعباس افزود: لایحه مساعدت اجتماعی در دولت تصویب و در مرحله چار چوب برنامه ریزی قرار دارد و سیاست ما براین است که در راستای این لایحه، افراد را به نوعی توانمند کنیم که خود اداره زندگی را داشته باشند اما این امر به تنهایی امکان پذیر نیست و نیاز به همراهی و همیاری جامعه خیر و نیکوکار دارد.

 

وی افزود: از مجموع 70 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده، ۴۰ هزار میلیارد ریال از این بودجه به افرادی تعلق می گیرد که هم اکنون از نهادهای حمایتی خدمات دریافت می کنند و ۳۰ هزار میلیارد ریال نیز برای افراد جدیدی که در سال آینده وارد این چرخه می شوند در نظر گرفته شده وترتیبی داده شده که خانوارهای 4 الی 5 نفره بتوانند بیش از 80 درصد حداقل دستمزد سالیانه را دریافت کنند.

 

دکتر ربیعی بیان کرد: درمان رایگان و ارزان قیمت، آموزش رایگان و ارائه مسکن از دیگر برنامه هایی است که در لایحه مساعدت اجتماعی در اولویت های دولت قرار گرفته است.

 

وی یاد آورشد: هم اکنون در برخی از استان های کشور بین ۱۰ تا ۱۵ درصد و برخی از شهرستان ها ۲۰ درصد افراد، تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند، که رقم بالایی است و سعی داریم با برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم این رقم را کاهش دهیم.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد آورشد: افرادی که می توانند توانمند شوند در این لایحه قرار می گیرند و بعد از آموزش های فنی و حرفه ای و آموختن مهارت، دارای شغل شده و از چرخه حمایتی دولت خارج می شوند.

 

مقام عالی وزارت تعاون و کار در ادامه اظهارداشت: هر ایرانی باید به یک خیر و مددکار تبدیل شود و رسالت و سیاست ما نیز این است که فرهنگ نیک و نیک خواهی را در جامعه گسترش دهیم و مردم در خیر جمعی مشارکت کنند و کشور بیش از هر چیز نیاز به غمخوار و افراد خیر خواه و نیکوکار دارد تا بتواند آن طور که باید به مردم بویژه افراد معلول و نیازمند خدمت رسانی کنند.

 

وی بیان داشت: اگر نگاه کنیم می بینیم که هزینه های رفاهی یک نفر در شهرهای بزرگ نسبت به روستاها قابل قیاس نیست و گاهی 2 میلیون به صفر است که این نابرابری ها و ناعدالتی باید جبران شود و به حداقل برسد.

 

دکتر ربیعی اضافه کرد: سالانه بیش از 30 هزار نفر از تحت پوشش بهزیستی از چرخه حمایتی خارج می شوند که این افراد در بیرون یار و پشتیبانی ندارند.

 

وی گفت: مراقبت از این افراد باید تا پایان عمر دنبال شود و برای آن ها شغل و سرپناه و زندگی شرافتمندانه ای ایجاد شود.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در هفته نیکوکاری قرار داریم گفت: نیکوکاری فراتر از یک عنوان و یک مفهوم گسترده بوده و آن چیزی است که جامعه ایران تشنه و نیازمند آن است.

 

دکتر ربیعی گفت: مددکاری یک شغل در بهزیستی نیست بلکه مفهوم این است که هر ایرانی به انجام کارهای خیرخواهانه بپردازد.

 

وی در ادامه به مرکز حبیب بن مظاهر بندرعباس اشاره داشت و یادآورشد: این مرکز یک چار دیواری نیست بلکه مفهومی است که امروز افراد پاک و معصومی در آن نگهداری می شوند که هیچ گناهی مرتکب نشده اند و امیدواریم روزی برسد که همه جامعه ایران و نسل های آینده در محیطی پر از عاطفه همراه با صفا و صمیمیت و مهربانی زندگی کنند.

 

فاز دوم ساختمان مرکز نگهداری معلولان ذهنی حرکتی حبیب بن مظاهر در بندرعباس افتتاح شد این ساختمان در فضایی به مساحت800  مترمربع به همت خیر آقای محمدرضا صفا به مبلغ 20 میلیارد ریال تجهیز و ساخته شده است که ظرفیت نگهداری 90 معلول را دارد.

 

مرکز نگهداری از معلولان حبیب بن مظاهر شهر بندرعباس از سال 69 تاسیس و به مدت سه سال به صورت دولتی اداره می‌شد اما پس از آن سال به صورت هیأت امنایی درآمده که بار تأمین هزینه‌های بالای اداره کردن آن بر عهده خیرین است.

 

مرکز نگهداری معلولان ذهنی و جسمی حرکتی حبیب بن مظاهر ظرفیت نگهداری 150 معلول ذهنی حرکتی را دارد که تمامی خدمات مراقبتی و توانبخشی در این مرکز به معلولان ذهنی ارائه می شود.

 

 

ارسال نظرات