مسئول معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش درگز عنوان کرد؛

افزایش ۵۰ درصدی دانش آموزان شرکت کننده درگزی در برنامه‌های قرآنی

مسئول معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش درگز به افزایش ۵۰ درصدی تعداد دانش آموزان شرکت کننده در برنامه‌های قرآنی و تربیتی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان ما در سال جاری موفق به کسب ۲۶ مقام در مسابقات استانی شدند.
کد خبر: ۸۹۹۵۴۵۱
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
رضا اسماعیل زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ ضمن تاکید بر ضرورت تربیت همراه با آموزش اظهار کرد: در حوزه تعلیم و تربیت در شهرستان درگز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که همراهی نهاد‌هایی همچون اداره تبلیغات اسلامی، دفتر امام جمعه محترم، ناحیه مقاومت بسیج، حوزه علمیه، فرمانداری، شهرداری و مرکز بهداشت باعث ارتقاء کیفیت خدمات شده است.

وی افزود: هدف اصلی ما در بخش قران و نماز، تعمیق فرهنگ قرآنی و اجرای گفتمان‌های دینی و انقلابی است؛ در این راستا طرح‌های زیادی در حال پیگیری است که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرای طرح در محضر نماز و حضور مسئولان شهرستان در صف‌های نماز جماعت مدارس اشاره کرد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش درگز به طرح خادمین صلاه اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای تشویق و انگیزه دهی به دانش آموزانی که در مساجد حضور دارند انجام شده و مسئولان به صورت دوره‌ای با حضور در مساجد شهرستان مراتب تقدیر خود را نسبت به دانش آموزان ابراز می‌کنند.

اسماعیل زاده تبیین کرد: جذب ۴۰ امام جماعت برای برگزاری نماز در مدارس سطح شهرستان، کسب مقام ششم از بین ۴۷ منطقه استان در بحث کارشناسی قرآن و عترت، راه اندازی دو دارالقرآن ویژه خواهران و برادران و کسب مقام دوم در بین دارالقرآن‌های کل استان و کسب مقام سوم مسابقات فوتسال استانی برای اولین بار از جمله اقدامات انجام شده در معاونت پرورشی و تربیت بدنی است.

وی در ادامه سخنان خود به افزایش ۵۰ درصدی تعداد دانش آموزان شرکت کننده در برنامه‌های قرآنی و تربیتی اشاره کرد و تشریح کرد: دانش آموزان ما در سال جاری موفق به کسب ۲۶ مقام در مسابقات استانی شده اند که ۱۳ نفر آن‌ها مقام اول و سایر افراد مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند؛ همچنین دریافت هفت سهمیه ورود به مسابقات کشوری از افتخارات این نهاد است.
 
معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش درگز عنوان کرد: برگزاری مسابقات کشتی با چوخه دانش آموزی به مناسبت دهه فجر یکی از اقدمات بسیار جالب در جهت تشویق دانش آموزان برای حضور در میادین ورزشی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بود که به لطف خدا بازخورد بسیار خوبی هم از این مسابقات دریافت کردیم.

اسماعیل زاده تاکید کرد: فراهم آوردن اوقات فراغت غنی و پر محتوا برای دانش آموزان، سپر مناسبی خواهد شد در برابر حفظ آن‌ها از آسیب‌های اجتماعی.

وی تبیین کرد: زمانی کار‌های ما نتیجه بخش خواهد بود که به دنبال تولید آمار و ارقام نبوده و خروجی کار که همان آموزش مهارت‌های زندگی و ارتباط جمعی به دانش آموزان است را مد نظر قرار دهیم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش درگز گفت: به اعتقاد بنده پرورشی باید در تمام ابعاد کارایی داشته و علاوه بر تربیت جسم افراد، برای روح آن‌ها هم برنامه‌هایی داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پرسنل و مربیان نهاد امور تربیتی شهرستان درگز تمام توانایی خود را در به کار بسته اند تا بتوانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان، گام موثری در جهت رشد و شکوفاسازی استعداد‌های دانش آموزان بردارند
ارسال نظرات
پر بیننده ها