خبرهای داغ:
مدیر کل بهزیستی استان قزوین اذعان کرد: رسیدگی به بهبود یافتگان، نیازمند تغییر نگرش جامعه و‌مراکز اقامتی است
کد خبر: ۸۹۹۵۴۸۶
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در جلسه تشریح برنامه های سال آینده در حوزه اشتغال و مراکز اقامتی بیان کرد: باید تغییر نگرش در مراکز اقامتی وآموزش های لازم برای پرسنل تخصصی اعم از مسوول فنی، مدیرداخلی، کارشناس ومددیاران تجربی وخانواده انجام گیرد.
وی ضمن اشاره به همکاری های انجام گرفته در زمینه اشتغال با سایر ارگان ها گفت: اقامت صرف در مراکز اقامتی سودمند نبوده و می بایست مراجعین در زمان اقامت آموزش های لازم را در زمینه مراقبت پس از خروج ببینند و مراجعینی که در خواست حرفه آموزی دارند به مراکز مربوطه هدایت شوند.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین همچنین از عدم جذب سه میلیارد تومان از اعتبارات به دلیل عدم همکاری بانک ها در طول سال جاری یاد کرد.

فقط 20 درصد افراد ماندگاری در درمان دارند
در ادامه مراسم، صفاپور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین بیان‌کرد: مدیریت در مراکز اقامتی کار سختی بوده و جامعه هدف این مراکز، گرفتار آسیب های مختلفی هستند و فقط 20 درصد افرادی که جهت درمان به مراکز اقامتی مراجعه می کنند ماندگاری در درمان را دارند.

رسیدگی به بهبود یافتگان، نیازمند تغییر نگرش جامعه و‌مراکز اقامتی است
وی از اهمیت اشتغال برای این افراد یاد کرد و ضمن اشاره به برگزاری همایشی در خصوص اشتغال بهبود یافتگان در سال آتی عنوان کرد: شادابی در محیط های اقامتی از اهمیت بسزائی برخوردار است و باید از تمامی ظرفیت ها جهت اشتغال و بیمه بهبودیافتگان استفاده کنیم.
بحث اشتغال حلقه گم شده در مراکز اقامتی
در ادامه زهرا غلامرضائی معاون امور پیشگیری بهزیستی استان قزوین بیان کرد: بحث اشتغال حلقه گم شده در مراکز اقامتی بوده و قزوین از معدود استان هایی است که اتحادیه تشکل های مراکز اقامتی در آن راه اندازی شده است.
وی در ادامه گفت: امسال دو دوره آماده سازی شغلی برگزار شده که هشتاد نفر در این دوره ها آموزش مهارت های زندگی، مهارت کسب و کار و آشنایی با قوانین کار را فرا گرفته اند.

رسیدگی به بهبود یافتگان، نیازمند تغییر نگرش جامعه و‌مراکز اقامتی است
در پایان نیز نمایندگان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز فنی و حرفه ای آمادگی این ادارات را برای همکاری با اداره کل بهزیستی اعلام کردند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها